سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکان اضطراری ساکنان محدوده امام‌زاده داوود در منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ از آماده‌سازی اماکن اسکان با ظرفیت ۲ هزار نفر برای اهالی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل در شمال غرب پایتخت خبر داد.

احسان شریفی گفت: حدود ساعت ۱.۲۰ دقیقه بامداد امروز حادثه سیلاب رخ داد و به رغم هشدارهایی که از روز قبل از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان رسانده شده بود، متاسفانه عده‌ای گرفتار حادثه شدند. البته از نخستین ساعات وقوع این حادثه عوامل شهرداری منطقه پنج در محل حادثه حاضر شده اند.

وی افزود: با تشکیل ستاد بحران در منطقه کن شهردار تهران به همراه وزیر کشور، استاندار تهران، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر سازمان های مسئول و امداد رسان به همراه تیم های شهرداری تهران در محل حادثه حضور دارند.

شهردار منطقه پنج ادامه داد: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه پنج آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل های مناسب نصب شده است.

وی بیان کرد: سکنه منطقه امامزاده داوود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل های مذکور هستند.

شریفی یادآوری کرد: مکان های در نظر گرفته شده، امکان اسکان ۲هزار نفر از اهالی و ساکنان محله های آسیب دیده را دارد.

شهردار منطقه پنج تاکید کرد: مشکل اصلی در منطقه امامزاده داوود، حجم بالای گل و لای حاصل از رانش زمین در این محدوده است که امکان حرکت را از نیروهای امدادی و خدمات رسان گرفته است.

وی افزود: سرعت کار قابل قبول نیست به این دلیل که امکان تخلیه گل و لای با ماشین های تخصصی در این منطقه وجود ندارد و این کار به صورت دستی در حال انجام است. به دلیل عرض کم خیابان های محله امامزاده داوود امکان تردد خودروهای تخصصی و بزرگ در این محدوده وجود ندارد.

شهردار منطقه پنج گفت: خوشبختانه بارندگی دیشب باعث تخریب خانه ها درحد وسیع نشده است اما بازار سنتی امامزاده داوود به شدت آسیب دیده و محورهایی که در مسیر جریان سیلاب و رانش زمین قرارداشتند آسیب زیادی دیده اند.

وی تصریح کرد: روز گذشته هشدارهایی در قالب بنرهای محیطی در مسیرهای منتهی به امامزاده داوود و در سطح خود منطقه توسط شهرداری منطقه  پنج نصب شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.