سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خرمشهر مطرح کرد

حرفه آموزی ۲۵ هزار نفر ساعت سرباز در خرمشهر

خانم مطوری از آموزش ۲۵ هزار نفر ساعت در قالب اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان نیروهای مسلح در این شهرستان خبر داد.

خدیجه مطوری گفت: در چهار ماه گذشته از سال بیشتر از ۲۵ هزار نفر ساعت در قالب آموزش به ۷۴۹ نفر در پادگان های مختلف به آموزش سربازان پرداختیم.

او سرویس کارکاد خودرو، سیستم لوله کشی ساختمان، آشپزی، سیستم مدار الکترونیکی، icdl ، سیستم برودتی، تعمیرگاه سیستم های گازی و برودتی از جمله آموزش های ارائه شده به سربازان در خرمشهر برشمرد

این مسئول با بیان اینکه این دوره های آموزش ها در قالب قراردادی سه ساله برگزار می شود، گفت: با توجه به توانبخشی سربازی و اثر بخشی نیروی وظیفه در دوران سربازی و فراهم سازی بستر اشتغال و بهبود خدمات پس از سربازی، امسال و در سال جهش تولید برای مهارت افزایی و ارتقای کمی و کیفی آموزش قرار دادی سه ساله آموزش کارکنان ستاد کل نیروی مسلح و سازمان فنی و حرفه ای با هدف کلی ارتقا، جذابیت و نشاط دوران سربازان منعقد شد.

بنا به گفته رئیس مرکز فنی و حرفه ای خرمشهر این آموزش ها با همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در پنج بخش آموزش در کارگاه های آموزش و پادگان، کارگاه های مستقر در پادگان، به صورت برخط، توسط بخش خصوصی، پروژه محور و بخشی نیز به صورت آزمون ادواری اجرا شد.

او در ادامه از تلاش برای آموزش رشتهای کاربردی متناسب با بوم منطقه خبر داد و گفت: رشته های جوشکاری و مکانیک و برق ساختمان و لوله کشی ساختمان از رشته های کاربردی این منطقه است که نیاز صنایع این منطقه را برای تامین نیروی ماهر و آموزش دیده تامین می کند.

خانم مطوری گفت : همچنین با ایجاد مراکز جوار در کنار صنایع هر نوع نیاز مهارتی مربوط به صنعت و جذب نیروی انسانی ماهر را به مدیران صنایع سپرده و مدیران صنایع با توجه به نیاز جذب خود به پرورش نیروی خود می پردازند.

آموزش در بخش روستایی نیز با توجه به نیاز منطقه و ایجاد اشتغال خانگی صورت میگیرد که رشته هایی مانند خیاطی ، حصیر بافی بومی و کپوربافی از جمله این حرفه های هنری است.

مرکز فنی وحرفه ای خرمشهر با دو مرکز دولتی خواهران برادران فعال است و ۳۷ آموزشگاه آزاد فعالیت گسترده ای دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.