سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت نگاه ویژه‌ای به زیست بوم فرهنگی استان‌ها دارد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به زیست بوم فرهنگی استان‌ها دارد و همه دستگاه‌های فرهنگی کشور خادم فرهنگی محسوب می‌شوند.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست شورای فرهنگی استان قزوین گفت: اگر بتوانیم از سند زیست بوم فرهنگی استان‌ها به درک مشترکی برسیم به توفیقات خوبیدست خواهیم یافت.

وی اضافه کرد: برای مدیریت در استان باید با زیست بوم فرهنگی آن آشنا بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: قزوین کم کارترین استان کشور در برگزاری نشست‌های شورای فرهنگی عمومی چه در دولت قبل و چه دولت فعلی بوده است.

وی با اشاره به وضعیت عملکرد شورای فرهنگ عمومی مراکز استان‌ها در سال گذشته گفت: تهران با ۱۰ جلسه برگزار شده، ۸۳ درصد جلسات را به خود اختصاص داده است و در جایگاه اول قرار دارد و قزوین با ۳ جلسه برگزار شده در جایگاه ۲۳ کشوری است.

امامی افزود: شورای فرهنگ عمومی همانند شورای تامین استان از جایگاه امنیتی بالایی برخوردار است و می‌خواهد مدیریت ابتکارات فرهنگی را در دست بگیرد.

وی اضافه کرد: این شورا با فهم اصالت‌ها و کشف کردن خواستگاه‌های فرهنگی و رصد به موقع نوپدید‌ها تلاش می‌کند تا به پاسخ‌های مهم دست یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار امیدواری کرد در دولت جدید رویکرد مدیران فرهنگی به موضوع شوای فرهنگ عمومی تغییر کند.

امامی افزود: استاندار ضامن اجرای مصوبات شورای فرهنگی استان است و از وی درخواست می‌شود شورای برنامه ریزی استان را به این فهم برساند که مصوبات شورای فرهنگی در تمامی دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بودجه دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه فرهنگ عمومی هزینه شود.

امامی افزود: در حوزه حجاب اقدامات خوبی انجام شده است و هیچگاه مثل سال‌های گذشته همانند حمایت از ورزش، فوتبال و جام جهانی برای افزایش نشاط اجتماعی برنامه ریزی نکرده بودیم.

وی اضافه کرد: شواری انقلاب فرهنگی سراسر اعتماد و خوشبینی به شورا‌های فرهنگی است و تلاش می‌کنیم برای تقویت هویت ملی اقدامات موثر انجام دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.