سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی جزیره کیش

طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی جزیره کیش با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مرکز همایش‌های بین المللی این جزیره رونمایی شد.

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در این مراسم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده هر چه بیشتر از سواحل گفت: با وجود ظرفیت‌های مناسب در حوزه سواحل در کشور، تا کنون از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

سعید محمد استفاده مناسب‌تر از سواحل و صنایع دریا محور و توسعه این مناطق را مستلزم بکارگیری قواعد و اصول مدیریتی عنوان کرد.

او گفت: ۲۲ بسته تشویقی ویژه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کیش طراحی شده و این بسته‌ها زمینه حضور هرچه بیشتر گردشگر در این جزیره را فراهم می‌کند.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی جزیره کیش با هدف رونق گردشگری دریایی، سرمایه گذاری، تجارت و بازرگانی اجرا می‌شود.

طرح جامع گردشگری کیش به مساحت ۸۰۰ هکتار، طول ۴۳ کیلومتر و عمق ۲۰۰ متر با هدف ارتقای جزیره کیش به عنوان مقصد گردشگری نمونه ساحلی، دریایی در مقیاس ملی، منطقه‌ای و بین المللی با ساحلی پویا و زنده مبتنی بر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و زیست محیطی با مدیریت و بهره برداری یکپارچه با اقتصاد و توسعه پایدار به عنوان جزیره سبز متکی بر فناوری‌های نوین و انرژی‌های تجدید پذیر تعریف شده است.

در این طرح توجه و نگاه ویژه‌ای به بومیان و کیشوندان شده و بر اساس گزارش مشاورین طرح ۱۸ هزار میلیارد ریال هزینه ساختمانی و ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه زیر ساخت‌ها برای اجرای این طرح برآورد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.