سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیم جونگ اون: کره جنوبی دست از پا خطا کند نابود می‌شود

رهبر کره شمالی به مقامات کره جنوبی هشدار داد اگر به تحرکات خود علیه پیونگ یانگ ادامه دهند با خطر نابودی مواجه خواهند شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه در سخنانی به مناسبت شصت نهمین سالگرد آتش بس و پایان جنگ دو کره در سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ گفت: دولت یون سوک یول و ارتش آن با طرح اقداماتی در جهت تقویت نیرو‌های نظامی از جمله ساخت پیشرانه‌های زنجیره‌ای کشتار در حال اتخاذ مواضعی سختگیرانه علیه کره شمالی هستند.

رهبر کره شمالی در ادامه تاکید کرد: اگر رژیم کره جنوبی و نیرو‌های نظامیش به فکر حمله به کره شمالی هستند و این تصور را دارند که می‌توانند بخشی از توان نظامی ما را نابود کنند یا به آن ضربه بزنند باید بگویم سخت در اشتباه هستند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی کیم همچنین تصریح کرد: کره جنوبی باید بداند هر گونه خطا از سوی این کشور می‌تواند به قیمت نابودیش تمام شود. پیونگ یانگ برای هر گونه درگیری نظامی با آمریکا کاملاً آماده است و نیرو‌های نظامی این کشور تمام سناریو‌های ممکن را از پیش در نظر گرفته اند.

کره شمالی در ابتدای سال جاری میلادی چندین موشک بالستیک فوق پیشرفته را با موفقیت آزمایش کرده است. این اقدام موجب نگرانی شدید واشنگتن و متحدانش در منطقه شده و هر بار تلاش کرده اند با طرح تحریم‌هایی یک جانبه مقابل پیشرفت‌های پیونگ یانگ بایستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ازاین بابت از رهبر کره شمالی تشکر و قدردانی می کنم
۲۰:۰۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
ازاین بابت از رهبر کره شمالی تشکر و قدردانی می کنم
7891
۱۹:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام علیکم برادرم.
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
بزن کاخ سفید رو بترکان
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
هم آمریکا هم کره جنوبی رو با هم بزن...دمت گرم...البته اول یه فرصت کمی بده بهشون تا پول ما رو بدن بعد بزن زیر و روشون کن...
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
اشتباه داری میزنی نصف تقصیرا گردن آمریکاست دو تا رو باید با هم بزنی