سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سیستان و بلوچستان نشان ایمنی منطقه جنوب شرق کشور را کسب کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت احداث و توسعه طرح‌های ویژه مپنا مجری طرح نیروگاه پتروشیمی چابهار با ۱۶۰ نفر کارگر به عنوان شخص حقوقی برتر و مسوول ایمنی این شرکت به عنوان شخص حقیقی برتر از استان نشان ایمنی منطقه جنوب شرق کشور را کسب کرد.

حامد آرامش   اظهارداشت: مراسم معرفی و اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور با مشارکت استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به میزبانی کرمان برگزار شد.

وی بیان کرد: از ۲۱۱ درخواست افراد حقیقی و حقوقی ارسال شده به دبیرخانه این مراسم، به ۱۳ شخصیت حقیقی و حقوقی نشان درجه یک ایمنی، ۱۲ نشان درجه ۲ ایمنی و در نهایت به چهار شخصیت حقیقی وحقوقی نشان درجه سه ایمنی اعطا شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ایمنی و بهداشت کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان توسط معاونت روابط کار و بازرسان کار بطور جدی پیگیری و رصد می‌شود.

وی گفت: بر اساس تاکید مدیرکل بازرسی کار وزارت متبوع، شرکت‌های پیمانکاری که حق و حقوق کارگران را بطور کامل پرداخت نکنند، رد صلاحیت شده و از ادامه فعالیتشان جلوگیری می‌شود.

آرامش تصریح کرد: همچنین گرفتن سفته های سفید امضا از کارگران اقدامی غیرقانونی است و مانع مطالبه حقوق کارگران نخواهد شد.

وی اظهارداشت: بازرسان کار با شرکت‌های پیمانکار متخلف برخورد می‌کنند و این سفته ها به لحاظ قانونی در مراحل مختلف رسیدگی به دعاوی مانع تحقق حقوق کارگران نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.