سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفته‌ای که گذشت

حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد

شاخص کل بورس طی هفته ای که گذشت با کاهش ۲ درصدی به تراز یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۱۲ واحد رسید.

آقای مهدی قلی پور کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌ای که گذشت، روند شاخص‌ها از همه نظر منفی بود، شاخص هم وزن بورس و شاخص کل فرابورس ۳.۵ درصد افت کردند و سه روز ابتدایی هفته بازار‌ها به شدت منفی بودند، ولی دو روز آخر وضعیت بهبود یافت.

 


او می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار تاثیر گذار بر بازار سرمایه، افزایش نرخ بهره بانکی و رسیدن آن به کانال ۲۲ درصد بود. همچنین بی رمق بودن بازار‌های جهانی در کنار کاهش انتظارات از رشد اقتصادی جهان، تعمیق کسری بودجه دولت و فشار ناشی از آن بر شرکت‌های بورسی چه از نظر عوارض و مالیات و چه از نظر قیمت گذاری‌های دستوری مهمترین اخبار موثر بر بازار بودند.

پیشتازی صنعت وسایل ارتباطی در ۵ روز گذشته

آقای محمودی کارشناس بورس گفت: در هفته گذشته، صنعت وسایل ارتباطی با رشد ۱۰ درصدی کاملا برعکس بازار حرکت کرد و صنایع رایانه و خدمات پرداخت، پالایشی (فراورده‌های نفتی) و پتروشیمی (شیمیایی) تنها صنایع با بازدهی مثبت طی هفته گذشته بودند که بین ۰.۳ درصد تا ۱ درصد رشد داشتند. از نظر ورود نقدینگی حقیقی،  صنایع زراعت، حمل و نقل، لاستیک و پلاستیک، انبوه سازی، ساخت دستگاه‌ها  و وسایط ارتباطی موفق به جذب نقدینگی حقیقی به ترتیب از ۱۷ تا ۳ میلیارد شدند.


 
به گفته کارشناس بازار سرمایه، طی هفته گذشته نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد، این عدد برای یک ماه منتهی به ۵ مرداد، ۷هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود. از شهریور ۱۳۹۹ جمع خروج پول حقیقی از بازار به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که ناامنی و عدم اطمینان را نشان می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
جعفرقلی
۲۰:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
پس یکباره بفرما طبق گفته رضایی مشاور اقتصادی دولت همان ۱۵۰ نفری که بالای هزار میلیارد سرمایه دارند پول های خود را از بورس خارج کردند چرا که بورس رو به افول ورشکستگی کامل اقتصادی هست. وقتی دولت هزار چهارمیلیارد پول چاپ میکنه باعث تورم میشه.اگر هیچ کاری نمیکرد دولت اوضاع به این شکل نبود .خواهشا در مسئله اقتصاد ورود نکنید وقتی تخصص ندارید. حال متوجه شدید حتی اگر کل این مملکت طلا بگیرند وقتی توان ادره مملکت نداشته باشند باعث نابودی سرمایه میشن
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
شاخص ساختگی برای عده معدودی از سهام های خاص

برای امتحان ساختگی بودن شاخص کل کافیه به بازدهی یک ساله سهام ها نگاه کنید چرا باید بیش از یک سوم سهم ها بازدهی یک سالشون بیشتر از ۴۰درصد منفی باشه مگه شاخص از پارسال رشد نکرده اگر رشد کرده پس چطور بیشتر سهم ها بازدهی منفی دارند.؟
محمد
۱۸:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
درآمد عالی شرکتهای بورسی از فروش کالا و خدمات به دلار و به وقت تقسیم سود به ریال،،،بی مسئولیتی شرکتها نسبت به قیمت سهم و سهامدار،،،تقلب در انتشار صورتهای مالی توسط شرکتها در نبود بازرسین مجرب،،،این است روزگاز غریب سهامداران با ضرر و زیان فراوان
سیستانی
۱۷:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
لطفاً نظر بنده را به خاندوزی برسانید شاید نظری اشتباه نباشد....... اگر بخاطر خلق نقدینگی بورس به این روز افتاده پیشنهاد میکنم بورس را طی یک برج بیست درصد بالا ببرند بعد ببینید چقدر نقدینگی ایجاد شده مثلاً هزار میلیارد بعد طی یک برج به حقوقی ها دستور دهند تا طوری ارزش معاملات را بالا ببرند که طی یک برج حداقل دو هزار میلیارد پول کارمزدهای معاملات شود بعد هزار میلیارد را دولت هزینه کند هزار میلیارد هم از چرخه پولی کشور جمع آوری کنند اینطوری هم دولت و ملت راضی می‌شوند خواهشاً این نظریه را به وزیر اقتصاد برسانید چون ملت نمی‌توانند با دولتی ها ارتباط داشته باشند