سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۲۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در طرقبه‌شاندیز خراسان رضوی

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهری و مناطق روستایی طرقبه و شاندیز خراسان رضوی شناسایی شده است.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان فرماندار طرقبه شاندیز گفت: بر اساس بررسی مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف در حریم شهر‌های طرقبه و شاندیز، ۱۳ هزار و ۷۸۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده است.

او افزود: طبق برآورد‌ها ساز‌های دیگری تقریبا معادل تعداد ذکر شده در مناطق روستایی و خارج حریم طرقبه شاندیز صورت گرفته است که بخشی از این سازه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ییلاقی شهرستان می‌باشد.

فرماندار طرقبه شاندیز ادامه داد: باغ ویلا‌ها حدود نیمی از ساخت و ساز‌های فاقد مجوز در طرقبه شاندیز را تشکیل می‌دهند.

رحیمیان بیان کرد: در سال ۹۸ جهت برخورد و مهار ساخت و ساز‌های غیرمجاز در طرقبه و شاندیز ستادی برای نظارت بر ساخت وساز‌ها ایجاد شد که با استفاده از تیم‌های گشتی و نظارتی و نظارت میدانی از تخلفات ساختمانی در مناطق مختلف این شهرستان جلوگیری می‌کرد.

او تصریح کرد: حدود سه ماه است که به دلیل عدم تخصیص بودجه لازم گشت‌های نظارتی یاد شده در سطح شهرستان متوقف شده است،  گشت‌هایی که به صورت چند منظوره استفاده از منابع آبی، ساخت و ساز‌ها و انشعاب‌های غیر مجاز خدماتی و تعرض به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را مورد رصد قرار می‌داد.

فرماندار طرقبه شاندیز تاکید کرد: فعالیت نیرو‌های گشتی در این طرح نظارتی نیازمند بودجه و خودروی گشت بود که الان این بودجه از حوزه نظارتی معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی تامین نمی‌شود و از طرف دیگر راه اندازی گشت‌ها به شکل قبل قانونی نیست، لذا این نظارت‌ها ادامه نیافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.