سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور هشدار قرمز درباره بارش‌های موسمی در تهران و استان‌های جنوبی

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار قرمز درباره بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد در تهران، قم، البرز و استان های جنوبی صادر شده است.

امیر حسین نقشینه گفت:  رگبارهای موسمی و فعالیت سامانه بارشی تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و در این ایام  رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد تگرگ و خیزش گردو خاک را شاهد خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، فردا گستره بارش‌ها  استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، یزد، قزوین، البرز، گیلان و مازندران، سمنان، قم، تهران، زنجان، گلستان و شمال خراسان شمالی را در برمی‌گیرد و شاهد جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل در این مناطق خواهیم بود.

سازمان هواشناسی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران  را توصیه کرده است.

برچسب ها: بارش باران ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.