سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی اورژانس و مراکز درمانی فارس در برابر ورود موج بارشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آمادگی اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی فارس در برابر ورود موج بارشی به استان خبر داد.

سید وحید حسینی گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص ورود موج بارشی جدید به استان فارس، نشست‌های تخصصی کمیته‌های بحران دانشگاه در سطوح مختلف و با حضور مسئولان ارشد دانشگاه در سراسر استان تشکیل شد که موارد لازم در زمینه تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی لازم به مراکز اعلام و آمادگی لازم ایجاد شده است.

او با اشاره به پیگیری مصوبات این کمیته با هدف پیاده سازی کامل و افزایش سطح آمادگی مجموعه دانشگاه در شیراز و شهرستان‌های مختلف استان گفت: پایگاه‌های اورژانس، بخش‌های درمان، بهداشت و پشتیبانی دانشگاه در سراسر استان هم اکنون در آمادگی کامل بوده و اقدامات و امکانات لازم برای خدمت رسانی پیش بینی شده است.

حسینی گفت: اقدامات پیش بینی شده با دو محوریت افزایش آمادگی برای خدمت رسانی و همچنین افزایش ایمنی مراکز و حفظ سلامت کارکنان در صورت بروز هرگونه سانحه احتمالی صورت گرفته است.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس گفت: وضعیت شهرستان‌های استان در زمینه ارائه خدمات سلامت، تجهیزات و امکانات موردنیاز و سطح ایمنی، طی روز‌های اخیر به صورت منظم در حال رصد و پایش است.

او گفت: در سانحه تلخ سیلاب در منطقه رودبال استهبان نیز علاوه بر ستاد مرکزی دانشگاه، شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌های مناطق شرق استان، به سرعت به حالت آماده باش درآمده و کار امدادرسانی به مصدومان حادثه آغاز شد که این امر نقش موثری در کاهش آسیب‌های این بحران داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.