سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هر شهر ایران یک نماد پوشاکی دارد

مسئول کمیته بخش صنعت نمایشگاه ایران ویژند گفت: هر کشوری یک نماد پوشاکی دارد، اما جالب این است که هر شهر ایران یک نماد پوشاکی مختص خود را دارد.

حمید نیک طبع، مسئول کمیته بخش صنعت نمایشگاه ایران ویژند، درمورد حضور بخش پوشش قومی و محلی در این نمایشگاه گفت: حدود ۸۰ درصد از فعالان شهر‌های کشور در ایران ویژند حضور داشتند و توان قومی و محلی و تولیدی خود را در معرض نمایش قرار دادند و این موضوع، اتفاق مبارکی بود که تولید کننده با رویکرد پوشش اسلامی شهر‌ها در نمایشگاه نشان داده شد و تمام سنت و هویت و اصالت پوشاک کشور ما در معرض دید مطالبه گری مردم قرار گرفت.

به گفته مسئول کمیته بخش صنعت نمایشگاه ایران ویژند، برای نخستین بار بود که در این نمایشگاه، ویژند‌های خوب، شناسایی و به صنعت کشور معرفی شدند که بتوانند در آینده‌ای نه چندان دور، این پوشاک را در ویترین‌ها به نمایش بگذارند تا کشورهای بین المللی، شاهد اصالت و هویت و قدمت کشور در حوزه پوشاک باشند و درواقع، پوشاک در معرض دید ، برای سالیان گذشته و ماندگار بوده اند و این موضوع، اتفاق کاملاً خوبی بوده است.

نیک طبع می‌گوید: این اصالت چندین ساله فرهنگ ایرانی است و ما توانستیم همه اقوام را به هم نزدیک کرده و وحدت و همدلی ایجاد کنیم تا این آثار برای جهان، بومی سازی و تجاری سازی شوند و اگرچه هر کشوری، یک نماد پوشاکی دارد، اما جالب این است که هر شهر از کشور ما یک نماد پوشاکی دارد و این بسیار مهم است که از سالیان پیش تا امروز، قدرت طراحی و آثار فرهنگ ایرانی، آن قدر قوی مانده و  هنوز، اهلیت و هویت خود را حفظ کرده است که موضوع لباس، باید در جهان اسلام و خانواده پوشاک جهانی باید ثابت شود که ما سابقه و قدمت بسیاری داریم. زیرا کوچک‌ترین حرکت در قدمت، تاریخ آن کشور را نشان می‌دهد و ما نیز تمدنی هستیم که هزاران سال پیش توانستیم نخ و و پارچه و رنگ را تولید و آن را برای جنگ و صنعت و زندگی مصرف کنیم که نشان‌دهنده صاحب سبک بودن ماست.

به گفته او، با توجه به این که طرح‌های سنتی در حال مدرنیزه شدن هستند و در سبک امروزی در معرض دید قرار می‌گیرند و در این جا، روح قدمت و جاودانگی ایرانی اسلامی را در آن می‌بینیم، این باعث افتخار است که چنین فضایی به وجود آمد و این فضا را ایجاد کردند.

نیک طبع گفت: این تولد جدیدی بود که کلمه برند را به ویژند ایرانی تبدیل کردیم. زیرا ایران ویژند به معنی برند‌های ایرانی است و از همان ابتدا، این جریان، ایرانیزه شده و این کلمه از این کشور جوشیده است. چون مد و لباس از کشور ما برآمده است و این زیست بوم ایرانی را در ایران ویژند مشاهده کردیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.