سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران ویژند؛ زنجیره تأمین مد لباس ایرانی اسلامی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درمورد اهداف برگزاری نمایشگاه ایران ویژند توضیحاتی داد.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه ایران ویژند، درخصوص اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: بخش غیر رقابتی مد و لباس ایران ویژند، زنجیره تأمین مد و لباس ایرانی اسلامی و اتصال میان تولیدکنندگان و طراحان و توزیع کنندگان تهران و گنجینه هزار رنگ استان‌های ایران است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور می‌گوید: ایران ویژند، هدایت گری تولیدکنندگان و حتی انجمن‌های مد و لباس استانی را انجام داده و آن‌ها را به سمت موضوعات روز، صادرات، مدیریت بازار و نفوذ کردن در تجارت بازار سوق می‌دهد و علاوه بر این، ۱۰۰ شرکت کننده را شناسایی می‌کند و رابط میان شرکت کنندگان و توافق با کارخانه‌های نساجی و صادرکنندگان بزرگ است که همه این‌ها نشان می‌دهد ایران ویژند، بستری به منظور معرفی آثار و انجام مأموریت‌های جشنواره مد و لباس فجر در بازار، مردم و جامعه است.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اگر ظرفیت‌های طراحان درنظر گرفته شود و تولیدکنندگان نوآور مد و لباس ایرانی اسلامی، شاخص‌های فرهنگی را رعایت کنند، ولی محصولات به بازار نرسد، صرفاً ویترین داریم. اما آن چه که لباس مردم را تعیین می‌کند چهار راه ولیعصر و میدان هفتم تیر است. زیرا آن‌ها بودند که مانتو جلو باز را در کشور رسمی و شایع کردند. بنابراین، از لحاظ فرهنگی، مقابله با این امر نامطلوب ممکن نیست مگر این که تولیدکنندگان ایرانی اسلامی بتوانند به بازار برگردند و بتوانند با حمایت‌های ویژه و با نوآوری و تعامل با یکدیگر، سهم بازارشان را افزایش دهند و اگر بتوانیم فروش را افزایش دهیم و هزینه تولید را کم کنیم، دیگر نیاز نیست نگران فروشگاه و نمایشگاه‌های رایگان و یا مالیات باشیم.

امامی، با اشاره به مهم‌ترین هدف کارگروه گفت: ما وظیفه داریم حجاب را به عنوان کالای فرهنگی مطرح کنیم و وزارت ارشاد موافق این موضوع است و تمام تلاشمان را می‌کنیم و درواقع، مهم‌ترین کار این است که به صورت زیر ساختی، طرح‌های ایرانی اسلامی را نفوذ پذیر و مقتدرانه وارد بازار کنیم و این هدف کار گروه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.