سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از جلد ششم کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان»

به مناسبت روز ملی آشتیان جلد ششم کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» رونمایی شد.

 روز تولد «عباس اقبال آشتیانی» مورخ، ادیب و بنیانگذار شیوه نوین علمی و تاریخ‌نگاری در تقویم استان مرکزی که سرزمین مشاهیر بزرگ تاریخ ایران است به نام روز آشتیان نام‌گذاری شده است.

به همین مناسبت  در مراسمی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عباس اقبال آشتیانی شهر آشتیان از جلد ششم کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» رونمایی شد.

کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» به همت اسد الله عبدلی آشتیانی و جمعی از نویسندگان گردآوری شده است.

اسدالله عبدلی آشتیانی، نویسنده کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» گفت: خطه عالم خیز آشتیان نقش برجسته‌ای در ترویج تعالیم الهی و تربیت سیاستمداران و دانشمندان علمی و دینی دارد.

آشتیانی می‌گوید: این اثر شامل عناوین پیشینه تاریخی آشتیان، زبان و گویش آشتیان، اعیاد و جشن‌های ملی، مراسم مذهبی، امثال و حکم و باورها، شرح حال رجال و مشاهیر آشتیان، پژوهش‌های رجالی، پژوهش‌های مردم‌نگاری، پژوهش‌های اجتماعی، هنر‌های نمایشی و موسیقی، فرهنگ و معارف، پوشاک و خوراک و اسناد تاریخی است.


نویسنده کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» گفت: آشتیانی می‌گوید جایی که اسناد و مدارک وجود نداشته باشد، تاریخ نیز وجود ندارد و اکنون وظیفه ما است که با بیداری و هوشیاری از میراث فرهنگی، ادبی و تاریخی خود حراست و نگهداری کنیم و به عنوان ودیعه‌ای گران سنگ به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.