سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بکار نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کشاورزی در همدان

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کشاورزی استان همدان دیروز آغاز بکار کرد.

رضا بهراملو گفت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده‌ها و سیستم‌های آبیاری و کشت گلخانه و نیز هفدهمین نمایشگاه بین المللی مرغداری، دامپروری و صنعت شیلات در محل جدید نمایشگاه بین المللی همدان برپا شده است.

او گفت:در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کشاورزی استان همدان که تا۴ تا ۷ مرداد برپا خواهد بود ۱۲۰ غرفه و ۱۲۰ شرکت حضور دارند.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی همدان گفت:در این نمایشگاه ۲۵ شرکت از استان‌همدان،۴۱ شرکت خراسان رضوی، ۳۴ شرکت تهران، ۱۱ شرکت اصفهان، دو شرکت قم، دو شرکت چهارمحال بختیاری، یک شرکت یزد، سه شرکت مازندران و دو شرکت از استان کردستان شرکت دارد

رضا بهراملو گفت: از ۱۲۰ غرفه بیشترین غرفه به تعداد ۷۵ غرفه به ماشین آلات کشاورزی اختصاص دارد که علاوه بر ۷۵ غرفه ماشین آلات کشاورزی،۱۰ غرفه نیز برای نهاده‌های کشاورزی،۸ غرفه دام و طیور،۱۵ غرفه آبیاری نوین و ۱۲ غرفه برای شرکت‌های گلخانه‌ای در این نمایشگاه برپاست همچنین شرکت‌های دانش بنیان نیز در بین شرکت کنندگان این دوره از نمایشگاه دیده می‌شود.

او در مراسم آغاز بکاراین نمایشگاه گفت: ۶۳ درصد اراضی کشاورزی استان همدان به اراضی دیم اختصاص دارد که از این میزان اراضی تنها از ۱۳ درصد تولیدات و محصولات کشاورزی بر داشت می‌شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی همدان گفت:به طور متوسط نیمی از اراضی کشاورزی در کشور و استان همدان اراضی دیم است درحالی که این اراضی زیر ۱۰ درصد دارای تولید هستند و باید با استفاده از این ظرفیت نسبت به افزایش تولید در اراضی دیم توجه ویژه‌ای داشت.

بهرامی در ادامه گفت: استفاده بهینه از آب در اراضی کشاورزی  مورد تاکید است و در کشاورزی باید از ادوات و ماشین آلاتی که از نقش موثری در خاک ورزی اراضی برخوردار است استفاده شود و به همین منظور چنین نمایشگاه‌هایی با ارائه ادوات به روز کمک موثری برای حل مشکل تولیدکنندگان کشاورزی در بحث خاک ورزی و سایر مشکلات خواهد بود.

به گفته او در این نمایشگاه تولیدکنندگان می‌توانند ادواتی را که موجب حل مشکلات و گره گشایی از کشاورزی آنان می‌شود را مشخص کنند که این امر در زمینه خروجی و دستاورد برگزاری نمایشگاه از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.