سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریور امسال زمان بهره برداری بخشی از تقاطع غیرهمسطح دانشگاه در اهواز

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی اهواز گفت: پیمانکار تقاطع غیرهمسطح دانشگاه حداقل خط رفت و برگشت این تقاطع در مسیر شمال به جنوب را تا اواخر شهریور امسال به بهره برداری برساند.

دغاغله گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار این طرح یک هزار میلیارد ریال طلب دارد ضمن اینکه برای اتمام آن بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او می گوید: در قراداد امضا شده میان شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بر پرداخت بخشی از اعتبار این طرح از طریق تهاتر و به صورت ملک ذکر شده است.

به گفته او برای تکمیل این تقاطع مقرر شده است که شهرداری در چند مرحله ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت نقد پرداخت کند ضمن اینکه بقیه طلب پیمانکار در قالب واگذاری ۵۵ پلاک پرداخت شود.

دغاغله گفت: با توجه به مشکل زمین‌های داده شده به این قرارگاه در منطقه کوت عبداله، ۵۵ پلاک از فاز پنجم مهر شهر برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح در نظر گرفته شده است.

ابن مقام مسئول گفت: هر ماه تاخیر در بهره برداری از این طرح هزینه سنگینی به شهرداری برای تعدیل این قرارداد وارد می‌کند و مجموع اختلاف مبلغ کارشناسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شهرداری اهواز حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای تمام ۷۵ پلاک است که این مبلغ در مقابل تعدیل قرارداد این طرح، ناچیز است.

به گفته دغاغله سنگ اندازی برخی افراد برای یک تا ۲ میلیارد ریال و تاخیر در پرداخت طلب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار طرح تقاطع غیرهمسطح دانشگاه موجب شده است تاکنون ۸۰۰ میلیارد ریال تعدیل به عهده شهرداری افزوده شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز گفت: با تکمیل سریعتر این پروژه بار مالی و زمانی چشمگیری از روی شهروندان برداشته خواهد شد چرا که استهلاک خودرو و مسآله ترافیک موضوع مهمی است که باید در روند تسریع در تکمیل پروژه لحاط شود.

او گفت: این قرارگاه برای این طرح‌ها نیز ۴۰۰ میلیارد ریال از شهرداری اهواز طلب دارد که با توجه به اینکه در قرارداد آن‌ها بر پرداخت بخشی از این اعتبار به صورت تهاتر ملک تعیین شده، ۲۰ پلاک نیز برای پرداخت به این پیمانکار در نظر گرفته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.