سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیشابور؛ نخستین شهر دوستدار پرنده در ایران

شهردار نیشابور گفت: گام نخست شهرداری برای حفاظت از پرندگان به عنوان اولین شهر دوستدار پرنده در ایران برداشته شد.

میرفانی شهردار نیشابور گفت : با توجه به عضویت نیشابور در اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان (LHC) و سیاست‌هایی که در شهر‌های تاریخی و معماری ایرانی برای همزیستی پرندگان با انسان‌ها در گذشته وجود داشته و از طرفی آموزه‌های دینی و عرفانی منطق الطیر عطار نیشابوری که نگاه ویژه‌ای به پرندگان شده است، ایده تشکیل شهر نیشابور به عنوان اولین شهر "دوستدار پرنده" و پایلوت در کشور مطرح شد.

او افزود: گسترش شهرنشینی، گرمای بی رویه زمین، چالش‌های موجود در حفظ و افزایش سرانه فضا‌های سبز و باز شهری، بلندمرتبه سازی و... زندگی پرندگان بومی شهر‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است که شهرداری نیشابور درنظر دارد در نخستین گام نسبت به تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های شهرسازی ویژه، برای حفاظت از پرندگان حوزه شهری اقدام کند.

شهردار نیشابور ادامه داد: در این راستا شهرداری با نیک اندیشان شهر وارد مذاکره شد که احمد رخصتی خیر نیشابوری در توافق با شهرداری نسبت به ساخت لانه پرندگان در بوستان‌های سطح شهر با اعتبار یک میلیارد ریال اقدام کرد که تعدادی از آن‌ها در بوستان امین الاسلامی نصب شد.

 میرفانی بیان کرد: پس از کسب نظرات کارشناسان و شهروندان، سایر ملزومات ازجمله آبخوری ویژه پرندگان در فضا‌های شهری توسط این خیر گرانقدر نصب خواهد شد و اقدامات ویژه‌ای با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.