سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸ میلیون هکتار اراضی کشور در چرخه کشت است

معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۸ میلیون هکتار اراضی در چرخه کشت است که ۱۲ میلیون هکتار اراضی دیم و ۸.۷ میلیون هکتار سطح اراضی آبی است.

آقای علیرضا مهاجر معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: وسعت کل اراضی کشور ما ۱۶۵ میلیون هکتار است که از این عدد در ۳۷ میلیون هکتار امکان کشت وجود دارد.

به گفته او، بنده معتقدم که امکان بزرگ شدن عدد وجود دارد به طوریکه در آینده با گران شدن مواد غذایی یا ارزان شدن تکنولوژی با تبدیل آب شور به شیرین این اراضی را به زیر کشت می آوریم‌.

مهاجر می گوید: ۱۸ میلیون هکتار اراضی در چرخه کشت است که ۱۲ میلیون هکتار اراضی دیم و ۸.۷ میلیون هکتار سطح اراضی آبی است.  امسال در طرح جهش تولید دیم زارها ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار تحت پوشش رسمی قرار می گیرد و در صورت تمایل در استان ها تا ۵ میلیون هکتار امکان گسترش وجود دارد.

طرح توسعه کشت در دیم زارها به ۵ میلیون هکتار می رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در طرح جهش تولید دیم زارها ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار تحت پوشش رسمی و در صورت تمایل کشاورزان به ۵ میلیون هکتار افزایش می یابد.  وسعت کل اراضی کشور ما ۱۶۵ میلیون هکتار است که از این عدد در ۳۷ میلیون هکتار امکان کشت وجود دارد. معتقدم که امکان بزرگ شدن عدد وجود دارد به طوریکه در آینده با گران شدن مواد غذایی یا ارزان شدن تکنولوژی با تبدیل آب شور به شیرین این اراضی را به زیر کشت می آوریم‌.

مهاجر می گوید: ۱۸ میلیون هکتار اراضی در چرخه کشت است که ۱۲ میلیون هکتار اراضی دیم و ۸.۷ میلیون هکتر سطح اراضی آبی است.  امسال در طرح جهش تولید دیم زارها ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار تحت پوشش رسمی قرار می گیرد و در صورت تمایل در استان ها تا ۵ میلیون هکتار امکان گسترش وجود دارد.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر امنیت غذایی و اتکا بر تولید داخل از سه سال پیش برنامه طرح توسعه در دیم زارها با همکاری ستاد فرمان امام آغاز شد و سال گذشته در ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار توسعه پیدا کرد.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر امنیت غذایی و اتکا بر تولید داخل از سه سال پیش برنامه طرح توسعه در دیم زارها با همکاری ستاد فرمان امام آغاز شد و سال گذشته در ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار توسعه پیدا کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.