سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلد کتاب‌های درسی با کاغذ‌های ایرانی

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران از تولید کاغذ پایه برای جلد کتاب‌های درسی در این کارخانه خبر داد.

امید نیک‌نژاد مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران از تولید کاغذ پایه برای جلد کتاب‌های درسی در این کارخانه خبر داد و گفت: طی تحقیقاتی که طی ماه‌های اخیر داشتیم متوجه شدیم که کشور سالانه به واردات ۵ هزار تن کاغذ برای جلد کتاب‌های درسی نیاز دارد، زیرا کاغذ خاصی بود که در کشور تولید نمی‌شد.

او افزود: این کاغذ سفید ۲۰۰ گرمی نیاز به کوتینگ (ایجاد پوششی از مواد بر روی کاغذ) دارد، باید صیقل داده شود و فرآیندی را طی کند تا بتواند چاپ‌پذیری داشته باشد.

نیک‌نژاد با اشاره به فرآیند تولید کاغذ ۲۰۰ گرمی در شرکت چوب و کاغذ مازندران، گفت: این کار با تلاش همکاران ما انجام شد، آزمایش‌های اولیه بر روی این کاغذ خوب بود و توانستیم جواب‌های مورد نیاز خود را بگیریم.

او افزود: در این زمینه نیز صحبتی با شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی داشتیم که اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم جلد کتاب‌های درسی را که پیش از این سالانه حدود ۵ هزار تن از آن وارد کشور می‌شد را تامین کنیم.

نیک‌نژاد با بیان اینکه کاغذ «کوت شده» گران قیمت است، گفت:، چون امسال از ۶ ماهه دوم این کار شروع می‌شود، شاید نتوانیم خیلی تولید داشته باشیم، اما برای سال آینده می‌توانیم تمام نیاز‌های این مجموعه را تامین و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

او با اشاره به برنامه‌های کارخانه، افزود: در راستای تعهداتی که داشتیم و برنامه‌ریزی‌های خود از سال گذشته، تعهد کرده بودیم، حدود ۳۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی دانش‌آموزان کشور را در این مجموعه تولید و عرضه کنیم.

نیک‌نژاد گفت: اکنون این تولید از ابتدای مرداد‌ماه شروع شده است و به تدریج در حال ارسال برای مجموعه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستیم.

نیک‌نژاد با بیان اینکه در کنار این موضوع برای تولید کاغذ چاپ و تحریر نیز تعهد داشتیم، افزود: همچنین ۲۵ هزار تن انواع فلوتینگ امسال به کشور عراق صادر کردیم که نخستین‌بار بود، این حجم صادرات از کارخانه اتفاق افتاد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
تنها چیزی که نباید داخلی بشه، کاغذ هست که متأسفانه مغزهای پوسیده دارن این کارو میکنن.
بجای اینکه درخت‌ها رو قطع نکن و ازشون نگهداری کنن، قطع میکنن، کاغذ ایرانی درست میکنن. واقعاً متأسفم. حالا چه میشد اگر جلد کتاب ها خارجی بود!؟