سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیئت‌های عزاداری از ظروف گیاهی استفاده کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان خواست برای نذورات محرم از ظروف یکبار مصرف با منشاء گیاهی استفاده کنند.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به ایام محرم و اینکه یکی از سنت‌های پسندیده‌ی مذهبی در این ایام، اطعام نیازمندان و پذیرایی از عزاداران حسینی است، و به دلیل استفاده از ظروف یکبار مصرف و تجمع زباله، آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌شود به شهروندان و عزاداران توصیه می‌کنیم با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در شرایط بیماری کرونا به استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی و جمع آوری و مدیریت پسماند‌های تولیدی توجه ویژه داشته باشند.

او در خصوص توصیه‌های زیست محیطی برای حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم افزود: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیات‌ها و تکایای مذهبی در سطح استان توزیع می‌شوند و با توجه به اینکه تماس این ظروف با غذای گرم و چرب، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می‌کند و تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود، لذا توصیه می‌شود شهروندان از ظروف یکبار مصرف با منشا گیاهی استفاده کنند.

حاتمی افزود: شهروندان در توزیع چای و یا هر نوع نوشیدنی دیگر از لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی یا با پایه گیاهی بهداشتی استفاده کنند.

ضرورت دارد پس از توزیع و مصرف نذورات، هیات ها، مساجد، تکایا با همکاری عموم شهروندان فهیم نسبت به جمع آوری ظروف استفاده شده اقدام کنند.

او گفت: شهروندان از رها نمودن ظروف در محل خودداری کنند. ضمن اینکه ضروری است مسئولان هیات‌ها و تکایا در جمع آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز از ائمه جماعات مساجد خواست تا در جلسات و سخنرانی‌های مساجد در انتقال مفاهیم کاربردی محیط زیستی به عزاداران حسینی تلاش نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.