سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرو‌های خارجی مستهلک چگونه وارد کشور شده اند؟

رئیس کل دادگستری هرمزگان جزئیات نگهداری خودرو‌های خارجی مستهلک در انبار اموال تملیکی بندرعباس را تشریح کرد.

مجتبی قهرمانی گفت: تصاویر منتشر شده از خودرو‌های فرسوده در انبار اموال تملیکی بندرعباس مربوط به ۷۰ اتوموبیلی است که به صورت مستهلک به کشور قاچاق شده اند و با توجه به حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی بر اساس مقررات امکان تردد و شماره گذاری ندارند.

مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه خودرو‌های مذکور به وسیله قایق توسط قاچاقچیان از طریق دریا به کشور وارد شده اند، گفت: فرسودگی این خودرو‌ها ناشی از دسته دوم بودن و مستهلک شدن آن‌ها در کشور‌های مبدا است.

او گفت: از مجموع ۲۸۰ خودروی خارجی موجود در انبار اموال تملیکی بندرعباس ۲۱۰ خودرو کاملا سالم و نو هستند که از یک شرکت به اتهام قاچاق توقیف شده اند و با توجه به رای مرجع قضایی ضمن تعیین تکلیف به خریداران تحویل داده می‌شود.

قهرمانی گفت: ۷۰ خودروی دیگر که تصاویر آن‌ها طی روز‌های اخیر منتشر شده، خودرو‌های خارجی فرسوده‌ای هستند که به همین شکل و برای استفاده از لوازم یدکی آن‌ها به کشور قاچاق شده اند و به علت غیر قابل استفاده بودن با توجه به فرسودگی زیاد و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی قابلیت مزایده و فروش ندارند.

مهدی فتحی مدیر کل اموال تملیکی هرمزگان نیز گفت: خودروهای خارجی مستهلک در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و کارگاه‌های اتومکانیک قرار می گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
حیف نیست این ماشینا داران خاک میخورن؟
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
همه چی شده قاچاق