سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن ناظم:

ایران از کشورهای مهم صاحب سینما در جهان اسلام است

وزیر فرهنگ عراق گفت:سینمای ایران یکی از بازیگران مهم صنعت سینمای جهان و وجه تمایز خود را با حضور فعالانه‌اش در سینمای بین‌الملل نشان داده است.

حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با حضور در «هفته سینمایی ایران»، از استقبال بی‌نظیر نسبت به فیلم‌های ایرانی تمجید کرد و گفت: ایران یکی از مهمترین کشور‌های صاحب سینما در منطقه و جهان اسلام است. در این راستا برگزاری هفته فیلم ایران در بغداد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این هفته سینمایی است که به عنوان یکی از بازیگران مهم صنعت فیلم وسینمای جهان شناخته شده و وجه تمایز خود را با حضور فعالانه‌اش در صحنه‌های سینمای بین‌الملل نشان داده است.

به گفته وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، مشترکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی دو کشورِ ایران و عراق بر لزوم همکاری‌های سینمایی دو کشور در ابعاد گوناگون می‌افزاید و اکنون یک حرکت و فعالیت دوباره‌ای آغاز شده و ما شاهد آن هستیم تا از نو فعالیت‌ها و حیات فرهنگی خود را با تمام جلوه‌هایش از سر بگیریم که مهم‌ترین آن‌ها توافقات حاصله درطی سفر اخیرمان همراه با مجموعه‌ای از صاحب‌نظران خبره از وزارت فرهنگ کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران بود که نتایج مثمرثمر و چشمگیری دربرداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.