سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون از فروش موشک هوا به هوا به ژاپن خبر داد

وزارت دفاع آمریکا از موافقت وزارت خارجه این کشور با فروش موشک هوا به هوا به ژاپن خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه از موافقت وزارت خارجه این کشور با فروش حدود سیصد میلیون دلار موشک‌های هوا به هوا، به ژاپن خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، در بیانیه پنتاگون آمده نوشته شده که فروش احتمالی موشک‌های هوا به هوای میان برد پیشرفته (AIM-۱۲۰C-۷/۸) به ارزش دقیق ۲۹۳ میلیون دلار به ژاپن تایید شده است.

پنتاگون در ادامه گفت: اسناد توافق احتمالی به کنگره آمریکا ارائه شده و این قرارداد به درخواست طرف ژاپنی برنامه‌ریزی شده است که می‌خواهد ۱۵۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد و سه یگان هدایت‌کننده آن‌ها را خریداری کند.

طبق این گزارش، این قرارداد همچنین شامل تامین کانتینر‌های موشک AIM-۱۲۰ برای بخش‌های کنترل و تجهیزات مربوطه، قطعات یدکی و همچنین خدمات فنی و لجستیکی است.

روز گذشته بود نیز ژاپن  از اولین آزمایش موفق پرتاب موتورموشک ابرفراصوت خبر داد. این موتور با استفاده از موشک «اس-۵۲۰» زمایش شد. این آزمایش در ۲۴ ژوئن (۳ تیر) ۲۰۲۲ از مرکز فضایی «اوچینورا» در «کیوشو» در جنوب ژاپن پرتاب شد. موتور این موشک با رسیدن موشک اس-۵۲۰ به ارتفاع ۱۶۸ کیلومتری از بدنه موشک جدا شد.

پیش از این نیز علی‌رغم هشدار‌های پکن، پنتاگون تاکید کرده بود که وزارت خارجه آمریکا فروش کمک‌های فنی نظامی به تایوان به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار را تأیید کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.