سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوند حال و هوای شبکه‌های رادیویی با محرم ۱۴۰۱

شبکه‌های رادیویی با فرا رسیدن ماه محرم به استقبال و گرامیداشت این ماه رفته‌اند.

رادیو گفت‌و‌گو

هنر تعزیه و شبیه‌خوانی‌های مطرح هم در مجله در ۱۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای سیر تحول هنر تعزیه و شبیه خوانی را مرور و بررسی می کند.

مستند ماه به روایت آه پیرامون پیام عاشورا و مولفه‌های عزاداری صحیح است می‌پردازد و در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای روی آنتن می رود.

رادیو فرهنگ

پخش برنامه «وطن فارسی» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۶:۰۰ از گروه هنر و ادب روی آنتن می رود و به سیری در اشعار عاشورایی با موضوع حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، نغمه‌ها و نوحه‌هایی که در سوگ علمدار کربلا اجرا شده است.

ویژه برنامه "هفت کوچه در سوگ" نیز صبح ها ساعت ۹:۰۰  مجلس عزاداری با حضور اقوام مختلف ایرانی است و در این برنامه برخلاف ذائقه فرهنگی ایرانیان، که مناسک عزاداری را در غروب برپا می‌کنند، عزای حسینی صبح  و با حضور همه گویش‌ها، لهجه‌ها و استان‌ها برگزار شده است.

رادیو ورزش
«شور حسینی» عنوان برنامه‌ای است که به موضوع ایثار، جوانمردی، شهادت و نشر این فرهنگ عاشورایی در بین جوانان و ورزشکاران می‌پردازد. این برنامه هر روز از ساعت 5 صبح به مدت 90 دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو جوان

برنامه «تکیه رادیو» در رادیو جوان هرروز از ساعت 15 به رویدادها و مراسم های فرهنگی ویژه ایام محرم در شهرهای مختلف ایران و کشورهای اسلامی می‌پردازد.

مستند رادیویی «جوونی که شما باشی» با سفر به روستاهای مختلف ایران،به معرفی آداب و رسوم عزاداری در ایام محرم می‌پردازد و پنجشنبه و جمعه، از ساعت 14 روی آنتن رادیو جوان خواهد رفت.

رادیو تهران

روایت" فتح خون" شهید آوینی از امروز شنبه ۸ مرداد، برابر با یکم محرم، تا روز جمعه ۲۱ مرداد، برابر با چهاردهم ماه خون و قیام، ساعت ۲۱ از رادیو تهران پخش خواهد شد.

رادیو ایران

«روایت رهایی» روز شمار وقایع محرم و صفر سال ۶۱ هجری قمری که همزمان با دهه اول محرم از شنبه ۸ مرداد از رادیو ایران ساعت ۵:۳۰ و ۱۰ پخش می‌شود.

«یک دو صدا» فصل یازدهم این برنامه رادیویی با اتوجه به فرا رسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان با محوریت شهادت سید و سالار شهیدان از شنبه ۸ محرم ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

رادیو صبا

ویژه برنامه تولیدی «به روایت فرات » به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی از هشتم مرداد راهی آنتن صبا می شود.

ویژه برنامه «ردیف عاشقان» به تهیه کنندگی مهدی استاد احمد از هشت مرداد در 13 قسمت هر شب ساعت 22 تقدیم شنوندگان می شود.

رادیو نمایش

ویژه‌برنامه آه‌واره از ۸ مرداد ساعت ۶:۳۰ صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو آوا

شبکه رادیویی آوا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با برنامه «آوای محرم» با پخش مداحی، تصنیف‌های محرمی، روضه آوازهای آئینی و اخلاقی در وصف امام حسین (ع) همراه مخاطبان خود در سراسر جهان خواهد بود. برنامه «آوای عاشورا» به موسیقی آئینی و پخش مداحی با گویش‌های محلی و عزاداری در مناطق مختلف کشور می‌پردازد.

رادیو پیام

رادیو پیام هم در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با برگزاری پویش «حسینیه پیام» از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر با عزادران حسینی همنوا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.