سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش قرار گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: سامانه بارشی از چهارشنبه وارد استان می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی استان در آماده‌باش هستند.

کوروش دهقان گفت: بر پایه اعلام هواشناسی استان بوشهر از چهارشنبه ۵ مرداد تا یکشنبه ۹ مرداد آسمان منطقه و استان درگیر سامانه بارشی جدیدی می‌شود و شرایط جوی ناپایداری خواهیم داشت.

او افزود: مدیریت بحران استان دیروز هشدار سطح نارنجی دریایی و جوی صادر کرده و از دیروز مرکز استان و شهرستان‌ها در آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: مردم باید هشدار‌ها را جدی بگیرند و همراهی کنند.

دهقان گفت: از مردم می‌خواهیم که در کنار رودخانه‌های فصلی و مسیر رودخانه‌ها رفت‌وآمد نکنند، زیرا بسیار خطرناک است و کسانی هم که معمولاً در این مسیر‌ها رفت‌وآمد دارند از چهارشنبه تا یکشنبه از تردد در این مسیر‌ها خودداری کنند.

او ادامه داد: از گروه‌های کوهنوردی و کوه‌پیمایان می‌خواهیم که در این پنج روز به کوه نروند، زیرا هم خطر سیلاب وجود دارد و هم در اتفاعات امکان وقوع و برخورد رعدوبرق وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: دامداران نیز در این چند روز از چرای دام در حاشیه رود‌ها و ارتفاعات خودداری کنند. کشاورزان هم از محصولاتشان مراقبت کنند تا کمترین خسارت به آن‌ها وارد شود.

دهقان گفت: این سامانه دریا را نیز متلاطم خواهد کرد و به دریانوردان هشدار می‌دهیم که به دریا نروند. همچنین قایق‌سواری، تفریحات دریایی و شنای در ساحل خطرناک و ممنوع است.

به گفته او، همه دستگاه‌های اجرایی از دیروز(یکشنبه) در آماده‌باش صددرصد هستند و از مدیران خواسته شده که در این پنج روز در محل کار خود حضور داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران در حوزه خدمتی خود باشند و تا پیش از ورود سامانه از مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیر سیلاب بازدید میدانی کنند که اگر مسیری دارای خطر یا آسیب است آن را برطرف و اگر نیاز به لایروبی داشت آن را لایروبی کنند تا آسیب‌پذیری کمتری داشته باشد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.