سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهره بین بانکی افت شاخص را به ارمغان آورد

شاخص کل بورس با افت ۲۴ هزار و ۳۴۶ واحد در تراز یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۴۱۱ واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (سوم مرداد) شاخص کل بورس با افت ۲۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۵۸ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۲۴ هزار و ۳۴۶ واحد در تراز یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۴۱۱ واحد متوقف شد.

آقای محمودی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز متاثر از افزایش سود نرخ بانکی و رسیدن آن به عدد ۲۱.۶۳ درصد بود؛ که سبب شد ۸۰ درصد بازار روند منفی را طی کنند و شاهد خروج پول و کاهش ارزش معاملات باشیم.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «شبندر» و «ومعادن» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شپنا»، «شبندر» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با افت ۸ هزار و ۹۲۰ واحدی روی پله ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۲۶ میلیارد سهم به ارزش ۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های دعبید، وپخش و لپارس به ترتیب با ۱۵۱.۹۳، ۴۵.۸۸ و ۲۵.۱۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فولاد، شبندر و ومعادن به ترتیب با ۱۸۵۴.۷۷، ۱۲۰۴.۷۶ و ۱۱۶۷.۳۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های رافزا، فتوسا و زنگان به ترتیب با ۰.۶۲، ۰.۳۲ و ۰.۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های آریا، زاگرس و شاوان به ترتیب با ۳۶.۲۱، ۱۷.۰۴ و ۱۳.۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز فرآورده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی»، «خودرو» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دعبید، لپارس و غدشت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های حکشتی، ختوقا و بورس بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های رافزا، زنگان و فتوسا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت غشهداب، اوان و ساینا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا، همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، انر›ی ۱ و فیروزا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ثبات، اعتماد و آوند و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اراد ۴۲  و آکورد در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های ومعادن ۲، کچاد ۲ و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ومعادن ۲، ‏  شستا و کچاد ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۷۴، اخزا ۹۱۶۴ و اراد ۸۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا  و کرمان یشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.