سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از ۵ هزار مربی برای مهارت آموزی هنرجویان

مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح آموزش مهارت در مراکز واقعی در واحد‌های خدماتی قابل اجرا است و ۵ هزار و ۲۰۰ مربی هم برای مهارت آموزی هنرجویان فعالند.

طاهر پور مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جلسه شورای عالی مهارت استان قزوین افزود: یکی از طرح‌ها آموزش مهارت در مراکز واقعی است که در آن به جای اینکه فرد در مراکز دوره ببیند زیر نظر استادکار دوره خود را طی می‌کند.

وی افزود: با این روش دیگر نیازی به خرید وسایل از سوی هنرجو نیست.

مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در مراکز دولتی هزینه‌ها بر عهده خود ما است و در واقع برای دریافت نیاز جامعه با چالش رو به رو هستیم.

طاهر پور افزود: در این طرح دوره‌ها ۱۰۰ ساعت است و در پایان دوره گواهینامه در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای دریافت گواهینامه بین المللی نیاز است که فرد امتحان بدهد.

مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در این طرح فرد مهارت آموز حقوق دریافت نمی‌کند.

طاهر پور افزود: فرد مهارت آموزباید بالای ۱۵ سال باشد.

به گفته وی، بیش از ۵۰درصد کار آموزان بعد از دانشگاه به مراکز ما مراجعه می‌کنند.

سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: تاکید آموزش و پرورش بر تقویت هنرستان‌ها است.

وی بیان کرد: با برخی از کارخانه‌ها قرارداد نوشته ایم که دانش آموزان بتوانند مهارت آموزی را بهتر یاد بگیرند که از جمله آن می‌توان به کارخانه نیرومحرکه اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: درچند سال اخیر کتاب‌ها تغییر کرده، اما تجهیزات تغییر نکرده است و کمبود نیروی آموزش دهنده بسیار قابل توجه است.

سیاهکالی مرادی افزود: فراوری گیاهان دارویی، معرق کاری و منبت کاری، مددکاری، چاپ، حمل و نقل وطلاسازی از رشته‌هایی است که اگر موانع ان برداشته شود دانش آموزان به سوی آن‌ها گرایش دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.