سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد مهارتی روستایی کشور در قزوین

نخستین آموزشگاه مهارتی آزاد کشور با عنوان شهرک کارآفرینی با حضور معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان قزوین راه اندازی شد .

نخستین آموزشگاه مهارتی آزاد کشور با عنوان شهرک کارآفرینی به مناسبت هفته ملی مهارت با حضور معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.

 این آموزشگاه فنی و حرفه‌ای از سوی بخش خصوصی در روستای شترک بخش محمدیه شهرستان البرز فعال و راه اندازی شده است.

این آموزشگاه در زمینه آموزش مهارت صنایع چرم، رزین و چوب، دامپروری و پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی و فناوری اطلاعات به فعالیت می‌پردازد.

توانمندی سازی جوانان روستایی از طریق یادگیری مهارت و ایجاد فرصت شغلی برای آنان و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از اهداف راه اندازی این آموزشگاه به شمار می‌رود.

سید محمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در آیین راه اندازی این آموزشگاه گفت: تلاش داریم تا با مشارکت بخش خصوصی و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نظیر این آموزشگاه‌ها را در روستا‌های مختلف راه اندازی و فعال کنیم.

وی با بیان این مراکز خلاقیت و استعداد جوانان و نوجوانان روستایی را شکوفا کرده و آنان را به افراد ماهر تبدیل می‌کند، اظهار داشت: ایجاد این مراکز آموزش مهارتی می‌تواند به اشتغالزایی جوانان و پیشگیری از مهاجرت روستاییان کمک کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.