سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مردم باید نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند

خسروی گفت: با واکسیناسیون گسترده می‌توان از چرخش ویروس کرونا در بین افراد جلوگیری کرد از همین رو توصیه می‌شود مردم نسبت به دریافت دُز یادآور اقدام کنند.

دکتر خسروی گفت: وقتی واکسن تزریق می‌شود سیستم ایمنی بدن برای مدتی شروع به فعالیت کرده و در مقابل عامل بیماری مقاومت می‌کند، اما بعد از اینکه شش ماه از زمان تزریق واکسن بگذرد اثر آن کاهش یافته و باید افراد دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

برخی‌ها اظهار می‌کنند واکسن‌ها عوارض ایجاد می‌کنند، اما این عارضه ممکن است از هر ۱۰۰ هزار نفر برای یک نفر رخ دهد و این در حالی است که ابتلا به کرونا جدای از اینکه ممکن است به مرگ فرد منتهی شود بلکه مبتلایانی هم که بهبودی پیدا می‌کنند ممکن است پس از مدتی دچار عارضه قلبی و یا مغزی شوند از همین رو توصیه می‌شود مردم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


علاوه‌بر آن متولیان بهداشت و درمان به گونه‌ای عمل می‌کنند که عوارض واکسن کرونا به کمترین حد خود برسد به طور مثال واکسن آسترازنکا در سنین پایین عوارض ایجاد می‌کند از همین رو پزشکان آن را برای این دسته از افراد تجویز نمی‌کنند.

تخت‌های بیمارستانی استان و تجهیزات موجود محدود است و چنانچه با طغیان ویروس مواجه شویم با چالش تامین تخت به ویژه در بخش ICU مواجه خواهیم شد.

اگر چه در هریک از مراکز درمانی استان در حدود ۳۰ تخت در بخش سرپایی و تعدادی تخت در بخش بستری اختصاص به مبتلایان کرونا دارد و این آمادگی برای برپایی بیمارستان صحرایی ایجاد شده، اما بهترین اقدام، جلوگیری از اوج‌گیری موج هفتم و همه‌گیری گسترده است.

درصد پوشش واکسیناسیون گروه سنی پنج تا ۱۲ سال در نوبت اول ۳۵ درصد و در نوبت دوم ۲۳.۲ درصد است و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در نوبت اول ۹۰.۱ درصد و نوبت دوم ۸۰.۶ درصد پوشش ایجاد شده.

همچنین پوشش واکسن کرونا در گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز در نوبت اول ۸۳.۹ درصد، در نوبت دوم ۷۷.۵ درصد، نوبت سوم ۴۴.۵ درصد و در نوبت چهارم به ۱.۲ درصد ثبت شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.