سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی مقامی در شیروان

آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه موسیقی خراسان شمالی، در مجتمع غدیر شیروان، برگزار و از ۹ هنرمند دارای درجات یک و دوی هنری تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین به سخنان مقام معظم رهبری دربار موسیقی متعالی پرداخت که فرموده اند: "موسیقی متعالی موسیقی‌ای است که برای هدف متعالی باشد، اگر چنین باشد، آن وقت می‌شود موسیقی را پاک و مقدس نامید؛ آن وقت می‌شود ما هم مثل غربی‌ها کنسرتی داشته باشیم (عنوانش را مثلاً «محفل خوانندگی» بگذاریم تا اصطلاح غربی به کار نبرده باشیم) تا مردم اعم از معمولی و متدین، بلیت تهیه کنند و برای شنیدن ساز و آواز شما، به آن محفل بیایند.

تقی صادقی گفت : همانطور که مقام معظم رهبری هم برای حوزه موسیقی و هنرمندان این عرصه اهمیت ویژه‌ای قائل هستند می‌طلبد تا هنرمندان به سمت موسیقی متعالی بروند که برای تحقق این امر باید به دنبال شاخص‌های موسیقی متعالی برویم.

او گفت :  درجه یک هنری معادل دکتری است و این به سختی به دست می‌آید و باید در این عرصه قدردان هنرمندان باشیم.

صادقی  گفت: جامعه موسیقی که به دنبال موسیقی متعالی بروند با قوت و قدرت از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

او تاکید کرد: رویکرد ما این است که اجرای هیچ نوع موسیقی نباید منجر به تضعیف و آسیب موسیقی بومی محلی و مقامی استان شود.

در این آیین، شش نفر دارای درجه یک هنری شامل قربانعلی دستیار، محمد آدینه پور، حسین، ولی نژاد، عیسی قلی پور، روشن گل افروز، شیرویه مقدم و سه نفر هم دارای درجه دو هنری از جمله جعفر بهرامی، محمد رحیم آدینه پور و آنا مراد رستگاری، تجلیل شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.