سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در حد توان اجرا شود

تولیت حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) گفت: همه موظف هستند در حد وسع و توان، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنند.

 ابراهیم کلانتری گفت: ۱۷ خرداد ۹۶  مقام معظم رهبری در  دیدار با دانشجویان که همزمان با ماه مبارک رمضان بود،  موضوع آتش‌ به‌ اختیار را مطرح کردند و ۵ تیرماه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر همان سال، آتش‌ به‌ اختیار را کار فرهنگی خودجوش و تمیز، معنی کردند.

او گفت:  امام (ره)  خیلی دقیق نظارت مردم بر عملکرد حاکمان را مطرح می‌کنند و می‌گویند شما هر جایی می‌بینید نابسامانی و ناروایی است باید تذکر دهید و ساکت ننشینید.

کلانتری گفت: امام (ر ه) خیلی دقیق نظارت مردم بر عملکرد حاکمان را مطرح می کنند و می گویند شما هر جایی می بینید نابسامانی و ناروایی است باید تذکر دهید و ساکت ننشینید یا از طریق مجاری قانونی این نابسامانی  را به گوش مسئولان برسانید.

تولیت حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) گفت: امام (ره) در جایی دیگر تاکید دارند که اگر مجریان و مسئولان از طریق مجاری قانونی حرف  مردم  برای آنان غیر قابل نبود می توانید  وارد شوید و جلوی آن انحراف و ناروایی را بگیرید.

او گفت: گروه‌های مردمی برخلاف برخی تشکلات رسمی و اداری، موثرترین کار‌ها را انجام می‌دهند و فرمایشات حضرت امام در همین جا تحقق می یابد که همین گروه‌های مردمی و آتش به اختیار شیعه با اتحاد دستاورد‌های بزرگی در جهان اسلام داشته اند که باعث اقبال جهانیان به آموزه‌های ناب اسلام، تشیع و مکتب اهل بیت  (ع) شده  است.

کلانتری گفت: در آیه ۲۰سوره توبه آمده است: الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ آن‌ها که ایمان آوردند، و هجرت کردند، و با اموال و جان هایشان در راه خدا جهاد  کردن، مقامشان نزد خدا برتر است و آن‌ها پیروز و رستگارند.

این استاد حوزه و دانشگاه، پیرامون اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام گفت: خداوند متعال در آیه ۱۰۴سوره آل عمران می‌فرماید  وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ" باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند، و آن‌ها همان رستگارانند.

او گفت: این دستور به همه امت است و همه موظف هستند در حد توان، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنند زیرا اعتقاد من این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مردم، زمینه جهاد و خدمت در راه خدا برای همه فراهم شده  و کسی در پیشگاه خدا، عذری ندارد که از این وظیفه دینی خود کوتاهی کند.

تولیت حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) گفت: به تعبیر شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، حرم‌های دیگر هم می‌مانند پس برای وجب به وجب این سرزمین مجاهدت های بسیاری شده است. 

کلانتری گفت: به واسطه حضور کانون‌ها و گروه‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد، زمینه کار جهادی اقشار مختلف به خصوص جوانان در عرصه‌های فرهنگی و مقابل با جنگ نرم دشمن چه در محیط اجتماع و چه در فضای مجازی فراهم می‌شود.

او گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران، به عنوان بزرگترین انقلاب مردمی جهان، به واسطه حضور و سازمان دهی همین گروه‌های مردمی با محوریت حضرت امام (ره) شکل گرفته است.

تولیت  آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)  گفت: در طول چهاردهه گذشته، انقلاب اسلامی با حضور مردم، آنقدر دستاورد‌های عظیم در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی داشته و این نوید و یقین را بوجود می آورد  که مقدمه انقلاب جهانی حضرت، ولی عصر (عج) است.

کلانتری گفت: در آیه ۵ سوره مبارکه قصص آمده است "وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ" ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.

او گفت:  دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، از ابتدای پیروزی انقلاب با سرمایه گذاری‌های کلان و بهره از روش‌های مختلف، از جنگ سخت تا جنگ نرم، برای جلوگیری از پیشروی اسلام و شکست انقلاب اسلامی، به عنوان یک الگوی موفق در جهان، از هیچ خباثتی فروگذار نکردند اما با حضور همیشگی مردم همیشه در صحنه، در تمامی جبهه ها، شکست خورده اند، و خودشان هم از این همه ناکامی، متعجب هستند و دلیل آن را نمی‌فهمند، همان طور که انتظار پیروزی انقلاب را نداشتند و در برابر عظمت آن، مبهوت هستند.

تولیت حرم مطهر احمدی و محمدی گفت: کار‌های جهادی اصول دارد، و پایه گذاری آن باید استوار و صحیح باشد و به قول معروف در ا‌ول کار خشت کج گذاشته نشود.

کلانتری گفت: باید ضمن رعایت ادب، اخلاق و ارزش ها، تمام شاخص‌های انقلابی و جهادی بودن، در کار گروهی لحاظ شود تا یک کار فرهنگی خوب انجام شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.