سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درستکار: چرخه انتخابی هر سال بروز رسانی می‌شود 

پژمان درستکار عملکرد یک ساله خود را به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تشریح کرد.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: امروز دقیقا ۱۱ ماه و ۲۵ روز است که این مسئولیت را برعهده گرفتم. روز ۲۶ مرداد سال گذشته بود که این مسئولیت را پذیرفتم. من خودم را به عنوان سرباز کشتی ایران معرفی می‌کنم. بدون اغراق می‌گویم سربازی کردن در کشتی افتخار من است که به عنوان کوچکترین عضو کشتی خدمت می‌کنم. از روز اولی که آمدم هدفی داشتیم به اسم المپیک، هدف بزرگ، فکر و ایده بزرگ می‌خواهد و ابزار و زیر ساخت و راهکار، به جرات در بحث زیرساخت و حمایتی که در تمامی رده‌های سنی می‌شود در تاریخ بی نظیر است. با بودجه ضعیف کشتی و با این هزینه‌ها، علیرضا دبیر از تمام اعتبارش استفاده می‌کند و تا حالا نشده یک برنامه و تورنمنت و اردویی را ما بخواهیم و او نه بگوید. در بحث محل تمرین و خوابگاه همه امکاناتی که فدراسیون کشتی در اختیارمان قرار داده، خوب و بی نظیر بوده است. 

ارتباط خوب و منطقی بین دو تیم جوانان و بزرگسالان حاکم است 

درستکار همچنین به جایگاه مدیر تیم‌های ملی آزاد اشاره کرد و گفت: در کنار مجموعه فنی، ما بزرگتری به اسم محسن کاوه داریم که مدیر تیم‌های ملی است و هم همراه و راهنمای ما هستند و باتوجه به مسئولیتی که در جوانان دارند، ارتباط خوب و منطقی بین دو تیم جوانان و بزرگسالان حاکم است. دیروز یک تمرین مشترک داشتیم و احساس می‌کنم این ارتباط خوب باعث پشتوانه‌سازی می‌شود. او حدود یک سال و نیم است که از اسفند ماه ۹۹ سرمربیگری تیم ملی جوانان را برعهده گرفته و در این مدت اتفاقات خیلی خوبی در این رده رقم خورده، این تیم سال گذشته با ۵ طلا قهرمان جهان شد که در تاریخ بی‌سابقه است و در بحرین هم با ۸ طلا قهرمان آسیا شد که می‌شد بیشتر از این هم مدال بگیرند، شکست مومنی با اشتباه داوری بود و محمدعلی عموزاد هم به خاطر کم تجربگی باخت. هرچقدر این جوانان به بزرگسالان تزریق شوند باتوجه به اینکه دورنگاه ما المپیک است، آنجا اتفاق خوبی برای کشتی رخ می‌دهد. 

عدالت در کنار شایسته محوری رعایت شد 

او در مورد چرخه‌ای که از سال گذشته برای انتخاب تیم‌های ملی در سال ۲۰۲۲ اجرایی شد، گفت: ما هیچ تغییر و تحولی در چرخه نداشتیم، همه چیز پیش‌بینی شده بود. این چرخه قبلا از سوی حسن یوسفی‌افشار و همکارانش تنظیم شده بود که امتیاز محور بود. یوسفی افشار به دلایلی رفت و این چرخه را دستخوش یک سری تغییرات کردیم و همه چیز درآن پیش‌بینی شد. ما با کشتی عهده بسته بودیم که طبق همین چرخه پیش برویم. خدا را شکر ما جوری عمل کردیم که عدالت در کنار شایسته محوری رعایت شود. 

علیرضا سرلک در ۵۷ کیلوگرم، رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم راهی مسابقات جهانی در صربستان خواهند شد. 

وظیفه ما حفظ سرمایه‌های کشتی است 

درستکار در خصوص اینکه با توجه به انتخاب فیروزپور و معصومی برای حضور در مسابقات جوانان جهان، چه کسی در دو وزن ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم به مسابقات کشور‌های اسلامی می‌رود، گفت: وظیفه ما حفظ سرمایه‌های کشتی است. در ۹۲ کیلوگرم احمد بذری کشتی نزدیکی در مسابقات کشوری با فیروزپور داشت و نفر دوم کشور و دوم جام تختی شد. هرچند ما مبین عظیمی را هم در این وزن به عنوان سرمایه داریم، بذری به قونیه می‌رود. یدالله محبی هم که پسر خوب و بااخلاقی است دچار پارگی رباط شده، من فکر می‎کنم یک مقدار درحق مهدی هاشمی نامهربانی شده و خودش هم حتما اشتباهاتی داشته است. او طبق چرخه نفر دوم جام تختی و نایب قهرمان کشور است و دیدیم حق اوست در این میدان روی تشک برود. وظیفه من و فدراسیون است که این بچه‌ها را جذب کنیم. این‌ها با اختلاف نظر‌ها و سلایق و تربیت‌های مختلف در مجموعه کشتی قرار می‌گیرند و باید همه آن‌ها را حفظ کنیم. ضمن اینکه من جز ادب چیزی از این بچه ندیدم. 

رقابت‌های کشتی بازی‌های کشور‌های اسلامی که روز‌های ۱۷ تا ۲۰ مردادماه سال جاری در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود. 

اردو‌های طولانی به کشتی گیر آسیب می‌زند 

او در مورد کاهش اردو‌های تیم ملی آزاد گفت: باتوجه به آسیب شناسی‌هایی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که اردو‌های طولانی مدت ممکن است در نهایت هم به کشتی‌گیر و هم کشتی آسیب بزند. اگر حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع در شهر‌ها و باشگاه‌های شان تمرین کنند خیلی جمعیت بیشتری جذب کشتی خواهند شد و این به ارتقای کیفی و کمی استان‌ها کمک می‌کند. ضمن اینکه این بچه‌ها هم از پوست و گوشت و استخوانند و اگر همه‌اش در اردو باشند از نظر روحی روانی دچار مشکلی می‌شوند. ما کاری کردیم که حالا خودشان می‌پرسند کی اردو شروع می‌شود. بعد از این اردو، ما سه مرحله اردو تا صربستان داریم. ضمن اینکه اینجور نیست این‌ها به حال خود رها شوند، بلکه برنامه تمرینی می‌گیرند و در شروع اردو هم از آن‌ها  تست گرفته می‌شود که مشخص شود چقدر برنامه‌های تمرینی را رعایت کرده‌اند. ما مرد در سایه‌ای داریم به اسم حسن یوسفی‌افشار بدون چشمداشت کنار ماست و پای کار است، کار ما با افراد متخصص پیش می‌رود. 

چرخه انتخابی هر سال بروز رسانی می‌شود 

پژمان درستکار در مورد اینکه آیا چرخه سال ۲۰۲۳ در مقایسه با چرخه امسال تغییر خواهد کرد، گفت: قطعا هر سال بروز رسانی می‌شود. امسال چرخه انتخابی ما ۸ ماه به طول انجامید که ۱۹ تیر شالوده کشتی ایران  در مرحله نهایی روی تشک رفت. در این مسیر قهرمان کشوری تا انتخابی ۲۶ تیر ماه در تونس ۷۰۰ کشتی‌گیر با هم رقابت کردند. چرخه هرسال باتوجه به تقویم اتحادیه جهانی بروزرسانی می‌شود. 

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.