سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت شهرستان زنجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:درحال حاضر یک شهرستان استان زنجان به رنگ آبی کرونایی و هفت شهرستان دیگردروضعیت زرد قرار دارند.

تقیلو گفت: هم اکنون شهرستان‌های ابهر، خرمدره، خدابنده، سلطانیه، زنجان، ماهنشان و طارم در وضعیت زرد کرونایی و ایجرود در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

او افزود: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگبندی کرونایی استان‌ها متغیر است و هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به تعاریف عملیاتی رنگ کرونایی‌ها نیز ادامه داد: در رنگ زرد، در تست پی‌سی‌آر خطر در حد قابل انتظار است که تعداد موارد جدید قطعی به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۱ تا ۹ مورد را در بر می‌گیرد.

تقیلو گفت: در رنگ بندی نارنجی کرونایی نیز تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر و روند کلی اپیدمی بالا رونده است و وضعیت فرم نیز بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روند اپیدمی در حال ازدیاد است.

او افزود: بر این مبنا در وضعیت آبی کرونایی نیز به علت مناسب بودن شرایط بیماری اعمال محدودیت‌های کمتری نسبت به شهر‌های زرد انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز از ۱۵ به ۵۷ و تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی از ۳۵ به ۸۶ شهر افزایش یافت.

همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۲۰۸ به ۱۹۹ و تعداد شهر‌های با وضعیت آبی از ۱۹۰ به ۱۰۶ شهر رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.