سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در آقابابا

جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای آقابابا با هدف حفظ و معرفی آداب و رسوم و سنن قدیمی برگزار شد.

در جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای آقابابا ضمن اجرای انواع بازی‌های بومی و محلی، غرفه‌های معرفی و کارگاه های زنده صنایع دستی و سوغات و غذا‌های محلی بر پا شد.

رئیس اداره امور عشایر استان در این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره‌های این چنینی به حفظ و احیای بازی‌های قدیمی که جزو فرهنگ و آداب و رسوم ما هستند کمک می‌کند.

بهزاد غیاثوند افزود: برگزاری این جشنواره‌ها همچنین نقش پررنگی در جذب گردشگر در مناطق روستایی دارد و می‌توان با برنامه ریزی مناسب از این طریق برای توسعه گردشگری و درآمدزایی برای روستاییان استفاده کرد.

غیاثوند همچنین اذعان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها در ارتقای نشاط شهروندان نیز نقش موثری دارد و باید اجرای آن در مناطق مختلف از سوی دستگاه‌های متولی از جمله ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد توجه باشد.

به گفته سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان بیش از ۱۰۰ مدرسه عشایری و ۴ هزار مدرسه روستایی مشغول به فعالیت هستند و هدف از برگزاری این جشنواره آشنا کردن کودکان و نوجوانان با سنت‌ها و میراث کهن گذشته است.

آقابابا در دهستان ایلات قاقازان شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲٬۳۷۳ نفر (۵۵۸خانوار) بوده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.