سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه هواشناسی در مناطق بالادستی و کوهستانی دایر نیست

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: صدور هشدار زرد برای وقوع سیل در استهبان از روز چهارشنبه صادر شده بود که در همین هشدار اخطاریه برای وقوع سیل و طغیان رودخانه را صادر کرده بودیم.

آقای صادق ضیائیان گفت: برای سیل دیروز در شهرستان استهبان فارس هشدار سطح زرد را در بعد از ظهر روز چهارشنبه برای نواحی جنوب شرق فارس بارش رگبار باران و احتمال آب گرفتی  معابر و جاری شدن  روان آب به  را صادر کرده بودیم.

به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی این پدیده  به صورت محلی و نقطه‌ای بوده و با توجه به آنکه  این بارش‌ها در بالادست و در  روز آفتابی بوده به نظر می‌رسد که هشدار‌ها جدی گرفته نشده بود همچنین  به دلیل آنکه در بالادست‌ها و منطاق کوهستانی ایستگاه‌های پیش بینی وجود ندارد  اطلاعات ارسال نشده و پیش بینی وزارت نیرو هم در این خصوص بارش به میزان ۱۸ میلی متر بوده  است.

این در حالی است که مدیرکل بحران استان فارس اعلام کرده که در این زمینه سازمان هواشناسی هیچ اخطاریه‌ای صادر نکرده و همین باعث غافلگیری بسیاری از مسئولان در این استان شده بود.

تاکنون به گفته مسئولان این شهر پیکر ۲۱ جان‌باخته در سیل استهبان کشف شده و عملیات جست‌وجوی ۲ مفقود دیگر این حادثه همچنان ادامه دارد.

برچسب ها: بارش باران ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.