سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بویین زهرا نارنجی شد/ ۷ نوع واکسن در سبد واکسیناسیون

رئیس گروه مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طبق آخرین آمار موجود از رنگ بندی کرونا شهرستان بویین زهرا نارنجی شد.

صفر فیض اللهی رئیس گروه مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طبق آخرین آمار موجود از رنگ بندی کرونا شهرستان بویین زهرا نارنجی و سایر شهرستان‌ها زرد هستند.

وی افزود: از شهروندان می‌خواهیم برای پیشگیری و کنترل بیماری از حضور در اجتماعات و محل‌های بسته تا حداقل امکان خودداری کنند و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی روند شیوع بیماری را کاهش دهند.

این مسئول ابراز کرد: تزریق واکسن مؤثرترین روش برای پیشگیری و کنترل بیماری است که در حال حاضر ۳۵۰ مرکز بهداشتی به تفکیک نوع واکسن آماده ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت بهداشت از ساعت کاری مراکز بهداشتی و نوع واکسن مطلع شوند.

فیض الهی با بیان اینکه ۷ نوع واکسن در استان موجود است عنوان کرد: شرایط کنونی طلایی‌ترین فرصت برای انجام اقدامات پیشگیرانه پیش از ورود به موج جدید کرونا است که ما از شهروندان می‌خواهیم رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی از شهروندان خواست در انتخاب نوع واکسن حساس نباشند چنانچه تمام واکسن‌ها در نوع پیشگیری از مرگ و میر مؤثر هستند و شهروندان باید به این امر توجه داشته باشند که مهم‌ترین مسئله در شرایط کنونی تزریق واکسن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.