سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت عمل آتش نشانان زاهدانی از حریق گسترده منازل مسکونی جلوگیری کرد

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: تلاش نفسگیر آتش نشانان برای خارج کردن سیلندر‌های گاز از حریق گسترده منازل مسکونی در یکی از محلات زاهدان جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان، ابراهیم شهریاری با تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: بعد ازظهر امروز با تماس تلفنی شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی حریق منزل مسکونی گزارش شد که ستاد فرماندهی و مرکز کنترل عملیات، بی درنگ ۲ تیم اطفاء حریق از نزدیک‌ترین ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان دانش، دانش ۲۵ اعزام کرد.

وی افزود: با رسیدن آتش نشانان مشاهده شد منزل مسکونی با تعدادی سیلندر گاز مایع ۱۱ کیلویی، حدودا ۲۰۰۰ لیتر سوخت مایع، مقدار زیادی کاه در پشت بام منزل و همچنین یک دستگاه خودروی نیسان باری، دچار حریق شده به گونه‌ای که هنگام رسیدن آتش نشانان دود و شعله زیادی از آن‌ها به بیرون زبانه می‌کشید و آتش از هر طرف در حال سرایت به منازل اطراف بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: آتش نشانان بلافاصله با قطع برق و با استفاده از تجهیزات کامل و مجهز به دستگاه تنفسی و اطمینان از اینکه کسی در داخل ساختمان محبوس نشده است، شروع به عملیات اطفاء کرده و موفق شدند در کمترین زمان شعله‌های آتش را خاموش کنند.

شهریاری ادامه داد: آتش نشانان با تلاش بسیار و نفس گیر موفق شدند، تعداد هشت عدد سیلندر گاز ۱۱ کیلوئی و تعدادی مخزن‌های ۲۰۰ لیتری سوخت را به محل امن منتقل کرده و ایمن سازی لازم را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: در این حادثه چهار دستگاه خودروی اطفاء حریق با بیش از ۱۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند که خوشبختانه با توجه به سرعت عمل آتش نشان حریق به منازل اطراف سرایت نکرده و هیچگونه مصدومی نیز نداشته است.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی زاهدان از شهروندان خواست از انبار کردن مواد آتش زا در محل‌های ناایمن بویژه داخل منازل مسکونی پرهیز کنند.

برچسب ها: آتش نشانی ، آتش سوزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.