سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از ۲۵ تولید کننده برتر موادغذایی سالم

در مراسم روز جهانی ایمنی غذا در شیراز از ۲۵ تولید کننده مواد غذایی سالم و از کارشناسان برتر در حوزه غذا و دارو تجلیل شد.

استاندارفارس در مراسم روز جهانی ایمنی غذا در شیراز گفت: تولید کنندگان باید برای افزایش بهره وری، تولید محصول سالم وکاهش هزینه‌ها علم روز دنیا را به کار گیرند.

محمد هادی ایمانیه گفت: استفاده از علم روز و روش‌های جدید تولید مواد غذایی می‌تواند علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها نتیجه مطلوب در زمینه تولید محصول سالم را هم برای تولید کننده وهم‌مصرف کننده به ارمغان بیاورد.

ایمانیه در جمع فعالان صنایع غذایی فارس اصلاح فرهنگ مصرف و سبک زندگی را هم یکی دیگر از راه‌های پیشنهادی برای نهادینه شدن استفاده از مواد غذایی سالم در جامعه عنوان کرد.

او گفت: اگر فرهنگ مصرف و سبک زندگی افراد جامعه به سمتی رود که مصرف مواد بدون ارزش غذایی از سفره خانوار حذف شود و استفاده از مواد غذایی سالم جایگزین آن شود بسیاری از بیماری‌های ناشی از مصرف غذای ناسالم کاهش می‌یابد.

در این مراسم شرکت صنایع غذایی مینو فارس وابسته به گروه صنعتی مینو بزرگترین تولید کننده و صادر کننده محصولات غذایی بر پایه خرما در بسته بندی های استریل و پفک (فرآورده های حجیم شده بر پایه ذرت) خوش درخشید و مورد تقدیر مسئولان استانی قرار گرفت.

این شرکت با بکارگیری تکنولوژی‌های روز با هدف بهبود مستمر عملکرد و ارتقاء موقعیت سازمان با ارج نهادن به رضایت مندی مشتریان و طرف‌های ذینفع٬ اجرای کامل قوانین و رعایت الزامات کیفی و ایمنی غذایی اقدام به استقرار سیستم مدیریت کیفیت، ایمنی غذایی و رسیدگی به شکایات مشتریان منطبق بر استاندارد‌های ایزو:۲۰۱۵، ۹۰۰۱، ایزو:۲۰۱۸:۲۲۰۰۰، HACCP و ایزو ۱۰۰۰۲:۲۰۱۹ کرده و از امکانات موجود در جهت حرکت به سمت تحقق اهداف زیر استفاده و این اهداف را سالیانه مورد بازنگری قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه ایمنی غذا به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی در برگیرنده امنیت غذایی است، گفت: در بحث امنیت غذایی علاوه بر تولید فراوان و دسترسی آسان، به بُعد کیفیت و سلامت محصول نیز تاکید شده است.

مجتبی دهقان پور گفت: استان زرخیر فارس به همت تولیدکنندگان پرتلاش و توانمند با تولید حدود ۱۱ درصد از محصولات کشاورزی رتبه دوم در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

به گفته او، پدیده تغییر اقلیم به عنوان یک عامل بازدارنده در تولید است، اما تلاش می‌شود تاب آوری بخش کشاورزی در حوزه تولیدات مواد غذایی و تنوع بخشی به محصولات حفظ شود.

دهقان پور گفت: در استان فارس محصولات ارگانیک از جمله انجیر و زعفران تولید می‌شود و کشاورزان تولید محصولات استاندارد را دنبال می‌کنند، اکثر این افراد دوره کارنس سموم شیمیایی را رعایت می‌کنند و غالب محصولات تولیدی این استان سالم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در این استان تولید محصولات با کیفیت مناسب، به صورت جدی دنبال می‌شود و شیر یکی از محصولات این استان است که با کمترین بار میکروبی تولید می‌شود و حتی استان‌های همجوار نیز خواهان شیر تولیدی استان فارس هستند.

او گفت: کیفیت دام تولیدی به خصوص دام سبک به شکلی است که کشور‌های حاشیه خلیج فارس متقاضی خرید دام سبک این استان هستند.

دهقان پور گفت: اکثر محصولات باغی استان فارس بازارپسندی بالایی دارد و بازار‌های هدف صادراتی را به خوبی جلب کرده ایم.

او به رتبه دوم استان فارس در جذب موادخام محصولات کشاورزی و تعداد واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز گریزی زد و گفت: ۹۱۶ واحد تولیدی با جذب بیش از پنج میلیون تن ماده خام در این استان فعالیت می‌کند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی استان، فارس در این حوزه دارای وضعیت مطلوبی است و اشتغال زایی مستقیم ۱۲ هزار نفری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فارس رتبه اول تولید محصولات باغبانی، رتبه دوم تولید محصولات زراعی و رتبه چهارم تولید محصولات پروتئینی دارد، افزود: پتانسیل‌های خوبی در این استان برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد و یکی از سیاست‌های اصلی وزارت کشاورزی اعطای تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه است.

بزرگترین گردهمایی فعالان صنعت غذا در جنوب کشور در قالب همایش گرامیداشت روز جهانی ایمنی غذا با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو و سایر مسئولان استان فارس در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.