سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری امنیت کامل در مرز‌های استان کرمانشاه

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز کرمانشاه به عراق، گفت : امنیت کامل در مرز‌های استان کرمانشاه برقرار است.

محمد پورهاشمی گفت: امنیت در مرز‌های استان کرمانشاه برقرار است و برای اربعین در مجموع حدود هفتاد جلسه در ستاد مرکزی اربعین در استان کرمانشاه و کمیته‌های مختلف برگزار شده و مقدمات این مناسک بزرگ تقریباً فراهم است.

به گفته سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استان کرمانشاه با بازگشایی مرز‌های استان کرمانشاه برای زائرین مردم سرمایه‌گذاری زیادی را انجام دادند و در نقطه صفر مرزی و شهر قصرشیرین و منطقه خسروی چندین هتل ساخته شده و مردم آماده برای پذیرش زائرین را دارند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از مرز خسروی تا اولین نقطه زیارتی در عراق ۱۹۰ کیلومتر فاصله است که هیچ مرزی در کشور این مزیت را ندارد.

پورهاشمی بیان کرد: در جلسه ستاد مرکزی اربعین استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌های استاندار تاکید بر این بود که مسیر شهر‌ها به روی زائرین باز باشد و یک سری از مواکب در داخل شهر‌ها مستقر باشند برای زائرینی که برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند حتماً از درون شهر‌ها عبور کنند.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی موظف است که غرفه‌های مربوط به صنایع دستی و سوغات استان کرمانشاه را در کنار مواکب قرار دهد که باعث چرخش اقتصادی و معرفی استان شود.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: تعداد پنج موکب در مرز منظریه برای خدمات رسانی غذا و اسکان‌های ضروری و موقت مستقر می‌شوند و از شهرداری درخواست ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای حرکت از خود مرز منظریه تا نزدیک به بغداد شده است.

وی با اشاره به اخذ روادید، بیان کرد: بر اساس توافق با کشور عراق لغو روادید انجام شده و نیازی به روادید برای ورود زوار اربعین به عراق نیست و، چون روادید وجود ندارد ثبت‌نام در سامانه سماح به منزله اخذ روادید تلقی می‌شود.

پورهاشمی ادامه داد: زائرین اربعین حسینی حتماً در سامانه سماح برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمات رسانی درست در مرز ثبت‌نام کنند و تزریق ۲ دز واکسن بر اساس ثبت نام سامانه سماح کنترل می‌شود.

وی گفت: در بحث مسائل بهداشتی علاوه بر سازمان علوم پزشکی استان کرمانشاه برای استقرار دائم بیمارستان در مرز‌ها و پایانه‌ها سپاه و ارتش هم درمانگاه موقت مستقر می‌کنند و توزیع اقلام بهداشتی توسط مواکب بهداشتی که در مرز مستقر هستند انجام می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.