سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی قم:

۲۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی قم هستند

مدیرکل بهزیستی قم گفت:۲۲ هزار معلول جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، بیماران اعصاب و روان مزمن تحت پوشش بهزیستی قم هستند.

مهدی پهلوانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم  گفت: سال گذشته ۴۰ هزار غربال‌گری بینایی کودکان ۳ تا ۵ سال انجام و ۵۲ کودک با مشکلات مختلف بینایی شناسایی و برای درمان به مراکز تخصصی معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی قم گفت: همچنین سال گذشته در قالب غرباگری شنوایی سنجی نوردان نیز ۴۰ نوزاد شناسایی و برای کاست حلزون شنوایی در آن‌ها اقدام شد.

به گفته او  ۲۲ هزار معلول جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، بیماران اعصاب و روان مزمن تحت پوشش بهزیستی قم هستند و علاوه بر آن زنان سرپرست خانوار و بهبود یافتگان مواد مخدر نیز از حمایت این نهاد برخودار هستند.

پهلوانی می گوید: جلوگیری از معلولیت‌های جدید و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب مشاوره و دوره‌های آموزشی برای کاهش افراد تحت پوشش و ارتقای سطح زندگی توسط بهزیستی قم در حال انجام است و سال گذشته ۳۰ هزار ساعت مشاوره به خانواده‌های قمی ارائه شده است.

او گفت: ۴۵۰ معلول ضایعه نخاعی بخاطر تصادفات راهنمایی و رانندگی در قم تحت پوشش قرار دارند، با وجود کاهش معلولیت‌های مادرزادی بخاطر اقدامات پیشگیرانه، روند معلولیت‌های ثانویه مانند تصادفات در قم زیاد است.

مدیرکل بهزیستی قم می گوید: برای پیشگیری و مداخله بهنگام طرح شناسایی و احصای ویژگی‌های مختلف شهرستان‌ها و نقاط مختلف قم در حال انجام است که نهایی شدن آن می‌تواند به نقشه راه استان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود.

پهلوانی ستوده در پایان گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام به خودکشی، سالمند آزادی و کودک آزاری با برقراری تماس با سامانه ارتباطی ۱۲۳ به کمک افراد کم توان بیاییند.

۲۵ تا ۳۰ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

برچسب ها: بهزیستی قم ، معلولان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.