سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست سران سه کشور در ایران نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: در هفته گذشته نشست سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تهران برگزار شد که نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام سید مهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نشست سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تهران گفت: این نشست نشان از این است که امروز کانون تصمیم گیری منطقه ای، جمهوری اسلامی می‌باشد.

وی گفت: هرروز که می‌گذرد قدرت آمریکا در منطقه ضعیف‌تر و سفر‌های رییس جمهور آمریکا در منطقه نمایشی‌تر می‌شود و امروز تهران است که تصمیم می‌گیرد.

خضری افزود: امروز مقام معظم رهبری به رییس جمهور ترکیه گوشزد می‌کند که آمریکا را از منطقه بیرون کنید که باعث ناامنی خود شما می‌شود این یعنی اینکه هر روز بر اقتدار جمهوری اسلامی افزوده می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: از زحمات دستگاه دیپلماسی کشور تشکر می‌کنیم که در این دولت در راستای معیشت مردم اقدام کرده است و سفر‌های آن تنها امنیتی نیست و اقتصاد و معیشت مردم را مدنظر قرار داده است.

و‌ی افزود: در قراردادی که بسته شد یک میلیون هکتار زمین پرآب در ونزویلا در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته یعنی یک میلیون خاک کشاورزی در ونزوئلا داریم که می‌توایم در آن سویا و... بکاریم، چون الان مشکل ما در حوزه نهاده‌های دامی است.

خضری اضافه کرد: اگر بخواهیم در حوزه دام قدرتمند بشویم نیاز به نهاده‌های دامی داریم که با روسیه در حوزه کشت فراسرزمینی به نتیجه رسیده ایم که اتفاق بسیار خوبی است و دولت انقلابی و شخص رییس جمهور پیگیر هستند و در آینده نزدیک نتایج این اتفاقات خوب را می‌بینیم.

وی گفت: اگر امروز مردم با سختی‌های اقتصادی مواجه هستند دلیل و ریشه آن را می‌دانند که بخشی ناشی از ناکارآمدی ناشی از دولت بی تدبیر بود و یک بخشی ناشی از جراحی اقتصادی است و امیدواریم با صبر از این گردنه‌ها عبور کنیم.

خضری با بیان اینکه اتفاقات خوب حواشی نیز دارد که یک روش رسانه‌ای است، افزود: اتفاق خوبی که در تهران افتاد و سران دوکشور قدرتمند به خدمت مقام معظم رهبری آمدند ناگهان مردم و رسانه‌ها مشغول مسایل و حاشیه شدند و در هفته گذشته مسایل گشت ارشاد و حجاب یکباره هیاهو و جنجال شد تا از مسایل اصلی که اقتصاد کشور است غافل شویم.

وی گفت: مساله حجاب مهم است، اما نباید درگیر هیاهو بشویم، چون رهبر معظم انقلاب گفتند باید این جریان را معقول برنامه ریزی کرد.

این خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه در این مساله برخی مذهبی‌ها در دام دشمن افتاده اند، افزود: در تمام مسایل انقلاب یک اصل استراتژی، یک راهبرد و یک تاکتیک و روش داریم که در این مساله اصل و استراتژی جمهوری اسلامی چیزی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرموده اند.

وی گفت: با توجه به این فرمایش، مسوولان باید با کانون‌های فساد مبارزه کنند و در جریان بی حجابی باید تقسیم بندی صورت گیرد.

خضری افزود: یک عده از کسانی که بی حجاب هستند این‌ها قطعا کانون ترویج فساد و بی حجابی نیستند و قصدی ندارند و به انقلاب و شهدا علاقه‌مند هستند، اما یک عده کانون ترویج فساد در کف خیابان و در مراکز و اصنافی هستند که هر روز مرز‌ها را می‌شکنند و باید با آن اصناف مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه چرا این اصناف مجوز می‌گیرند و مشکل در جایی است که به آن‌ها مجوز می‌دهد، افزود: این واحد‌ها شبکه درست کرده و راهکار‌های قانونی دارند و باید امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مباره با کانون‌های فساد وقت بگذارند تا به شکل قانونی با آن‌ها مبارزه کنیم.

خضری افزود: استراتژی و راهبرد جمهوری اسلامی این است که با کانون‌های فاسد مبارزه کنیم تا جوانان و مردم را جهنمی نکنند.

وی اضافه کرد: تاکتیک و روش ما در این حوزه مانند گشت ارشاد است که گاهی در اجرای آن ممکن است اشتباهی رخ دهد و باید نیروی انتظامی مراقبت کند، چون اصلا زن در انقلاب اسلامی تکریم پیدا کرد و بزرگ شد و نباید نیروی انتظامی تکریم و شان یک زن را مورد خدشه قرار دهد.

خضری گفت: اگر یک نفر در موضع گشت ارشاد اشتباهی را مرتکب شد باید اصلاح شود، چون دشمن خوب بازی را می‌چیند و می‌گوید باید دین عرفی در جامعه پیاده شود یعنی اینکه حکومت در حوزه مبارزه با فساد کاری نکند و دین امری خصوصی بشود و هرکس می‌خواهد با حجاب و هرکس نمی‌خواهد بی حجاب باشد که این تاکتیک دشمن است و عده‌ای از مذهبی‌ها و چادری‌ها هم می‌گویند بله درست است و ما چکار به آن‌ها داریم.

وی گفت: اگر در روشی اشتباه داریم باید آن را اصلاح کنیم و روش‌های دیگر را امتحان کنیم، چون دشمن اشتباهات تاکتیکی را به استراتژی سرایت می‌دهد و دشمن می‌گوید جمهوری اسلامی با دین و فساد کاری نداشته باشد که این دعوا را از اول انقلاب داریم.

خضری افزود: همه این‌ها حواشی است که معیشت و اقتصاد مردم را هدف قرار گرفته است تا مسوولان در طول این چهار ساله درگیر یک حاشیه باشند و اقتصاد کشور را درست نکنند.

وی با تسلیت ایام شهادت صحابی بزرگ میثم تمار جوان آزاده شده به دست امیرالمومنین (ع) که ظاهرا ایرانی بوده است، افزود: او قهرمان جهاد تبیین است و امروز که دشمن تاکتیک رسانه‌ای مارپیچ سکوت را در پیش گرفته، ما نیز باید مانند میثم تمار که ماموریت داشت مارپیچ سکوت را بشکند و از فضایل امیرالمومنین صحبت کند وارد عمل شویم.

خضری گفت: امروز دشمن در جمهوری اسلامی می‌خواهد کاری کند که فکر کنیم در اقلیت هستیم درحالیکه در جشن روز غدیر در تهران سه میلیون جمعیت به وسط میدان می‌آید و سرود سلام فرمانده در ۲۶ کشور اجرا می‌شود و باید سکوت ماریپچ را میثم تماروار بشکنیم.

وی گفت: سکوت، سکوت می‌آورد و امروز میثم تمار صرفا یک روز در تاریخ نیست و بلکه یک الگو در جهاد تبیین برای شکستن مارپیچ سکوت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.