سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاه های قم هوشمند می شوند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: درحال حاضر نصب کنتور هوشمند بر روی تمام چاه‌ها از اولویت‌های استان است.

به نقل از استانداری قم، بیست و پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم و نهمین جلسه کمیته استانی سازگاری با کم‌آبی به ریاست ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی و با حضور اعضاء برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این جلسه با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: شرکت توزیع برق با همکاری جهاد کشاورزی با تغییر منصوبات چاه‌ها طبق مجوز‌های صادره از طرف آب منطقه‌ای، نسبت به صرفه‌جویی برق در بخش کشاورزی اقدام کند و سایر دستگاه‌ها هم با تأمین اعتبار، تشویق و ترغیب کشاورزان نسبت به نصب کنتور‌های هوشمند و تغییر منصوبات تا پایان سال مالی آینده اقدامات لازم را انجام دهند.

او با تاکید بر اینکه استفاده از پساب باید قانونمند و طبق ضوابط باشد، گفت: جهاد کشاورزی لیستی از چاه‌هایی که مجاز به استفاده از پساب بوده را به آب منطقه‌ای ارسال کند تا کسانیکه غیرمجاز از پساب استفاده می‌کنند، شناسایی و برخورد قانونی با آن‌ها صورت گیرد.

علی اصغری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم و دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان ارائه کرد و گفت: درحال حاضر نصب کنتور هوشمند بر روی تمام چاه‌ها از اولویت‌های استان است زیرا اضافه برداشت از چاه‌های دارای مجوز، خیلی بیشتر از چا‌های غیرمجاز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.