آقای حسین میرزایی گفت: روند انتصابات در چهارمحال و بختیاری برابر ضوابط و مقررات در حال انجام است و این فرآیندی بوده که در تمامی استانها طی میشود و معمول است.
انتصابات در استان به دو بخش تقسیم میشود؛ بخش اول مربوط به انتصاب مدیرانکل و بخش دیگر مربوط به معاونان مدیران کل و روسای ادارات شهرستانها است.
بیشتر بخوانید
انتصاب مدیرانکل فرآیندی کاملا مشخص دارد و شورایی برای انتصابات شکل گرفته است، شناسایی افراد واجد شرایط به روشهای مختلفی صورت میگیرد مثلا گروهها و اقشار مختلف نیروهای خود را معرفی میکنند برخی افراد رزومه خود را ارائه میدهند و در نهایت اسامی افراد به شورای انتصابات واصل میشود.
سوابق کاری افراد از نظر شاخصهایی نظیر تعهد، تخصص، توانمندی و کارآمدی، پاکدستی و فسادستیزی، سادهزیستی و مردمی بودن، انقلابی و جهادی بودن در شورای انتصابات مورد بررسی قرار میگیرد و پس از آن فرآیندهای قانونی لازم برای افراد واجد شرایط طی خواهد شد.
افرادی که از سوی شورای انتصابات حائز شرایط شناخته میشوند به وزارتخانههای مربوطه معرفی شده و از آن پس بررسیها، صدور احکام در حیطه مسئولیت وزارتخانهها قرار میگیرد.
انتصابات معاونان مدیرانکل در ادارات چهارمحال و بختیاری در اختیار مدیران است و انتصاب روسای ادارات شهرستانها در اختیار مدیرانکل و فرمانداران میباشد که به مدیران کل و فرمانداران تاکید شده است که با لحاظ شاخصهای مدنظر دولت انقلابی و مردمی فرآیند انتخاب مدیران شهرستانی را تسریع کنند.