سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه ششمین جشنواره کشوری رویش در کرمان

اختتامیه ششمین جشنواره کشوری رویش عصر امروز با حضور میهمانانی از ۵ استان کشور در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

اختتامیه ششمین جشنواره کشوری رویش با محوریت کارگاه‌های توانمندسازی اعضای کانون‌ها و انجمن‌ها و برپایی نمایشگاه از آثار و دستاورد‌های کانون‌ها و انجمن‌ها با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان با تجلیل از ۱۲ برگزیده در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: اگر می‌خواهید دانش آموزی را متحول کنید، باید اول جهان بینی آن را تغییر دهید؛ چرا که تا جهان بینی عوض نشود، ایده و عقیده تغییر نخواهد کرد.

او می گوید: فرصت معلمی، فرصتی طلایی است و معلم و مربی در پرورش باید موانع تعلیم و تربیت را بردارند و مسیر تعلیم و تربیت را روشن کنند.

حجت‌الاسلام  عباس توان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان نیز در این مراسم گفت: دانشجو معلمان، نخبه‌های فرهنگی و مسئولان آینده نظام آموزش و پرورش هستند.

او می گوید: دانشگاه فرهنگیان، علاوه بر رسالت انتقال آموزش و رسالت فرهنگی و تربیتی، یک دانشجو را برای معلمی آماده می‌کند و بایستی یک شخصیت معلمی را بسازد که با اخلاق و باانگیزه باشد.

به گفته حجت‌الاسلام  توان دانشجو معلم در کنار کار آموزشی نیاز به کارنامه تربیتی هم دارد.

او می‌گوید: جشنواره رویش به عنوان عرصه تجلی توانمندی ها و استعداد‌های ارزشمند کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی، بستر مناسبی برای انعکاس ظرفیت‌های قابل توجه کانون‌های فرهنگی است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: هدف از برگزاری جشنواره رویش، جلب و مشارکت دانشجو معلمان درفعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، حمایت و تشویق استعداد‌های شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون‌های فرهنگی، انعکاس و انتقال تجربه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی موفق و الگو بین دانشجو معلمان و افزایش دانش و سواد فرهنگی، اجتماعی و علمی در حوزه کانون‌ها و انجمن‌ها است.

علی محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا گفت:  شهید سلیمانی الگویی برای معلمان آینده است. 
 
 او می گوید: پس از بهتر شدن اوضاع شیوع کرونا ویروس،  با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، دانشگاه پویا و با نشاط شد.
 
به گفته سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور  جشنواره رویش محلی برای گردهمایی کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشجو معلمان و محلی برای بروز استعدادها و تبادل اندیشه‌ها، تجارب و ایده‌های ناب معلمی است که حرکتی بسیار ارزشمند است.
 
او می گوید:  برای تحقق رسالت مهم تربیت محوری و ماموریت جدید در تربیت معلم مطلوب، باید باور کنیم علاوه بر کلاس‌های آموزش، نیاز به کارگاه‌های عملی تربیت و تعلیم داریم و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی همچون رویش همان کارگاه‌های عملی تعلیم و تربیت هستند که بخش‌های مختلف آموزش را شکوفا می‌کند؛ بنابراین اهمیت زیادی دارند.
 
محمدی گفت: دانشگاه فرهنگیان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اعضای هیئت علمی و زیرساخت‌ها به دلیل نوپا بودن با مشکلاتی مواجه است؛ اما در حوزه فرهنگی، تربیتی، دینی و انقلابی جزو دانشگاه برتر کشور است.
 
اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: همان گونه که شهید سلیمانی گفته‌اند:« کسی که شهید است می‌تواند شهید شود،»به تاسی از این سخن باید گفت: کسی که تربیت یافته نباشد، نمی‌تواند مربی باشد.
 
او می گوید: در یک نگرش، تربیت اسلامی همان تعلیمات اسلامی است و کسی‌ که تعلیم و معرفت اسلامی داشته باشد، تربیت شده است. در این نگرش؛ اگر کسی بتواند تعلیمات اسلامی را به کسی منتقل کند، او را تربیت کرده است.
 
 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مربیان همواره در معرض نگاه‌های دقیق کودکان و نوجوانان قرار دارند و رفتار، اندیشه و عملکرد آن‌ها مورد توجه است؛ بنابراین اگر بین مربی و شاگرد محبت شکل بگیرد، مربی الگوی خوبی می‌شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.