سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه:

اعتباری برای بازسازی تاریکه بازار نیست

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از فرسودگی شدید بازار سنتی کرمانشاه یاد کرد و نبود اعتبار را علت عدم بازسازی این بازار قدیمی دانست.

کیومرث خانی لعل آبادی بااشاره به قدمت ۲۰۰ ساله بازار سنتی کرمانشاه، اظهارکرد: این بازار یکی از قدیمی‌ترین و طویل‌ترین بازار‌های ایران بوده که ۱۸ راسته بازار را شامل می‌شود.

وی گفت: طی دهه‌های گذشته به دلیل توسعه شهرسازی و خیابان کشی‌های صورت گرفته، این بازار دچار گسست‌هایی شده و به چند بخش تقسیم شده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به قدمت بازار کرمانشاه از چنددهه پیش مرمت آن در دستور کار قرار گرفت و در بخش اعظمی از حدود ۷۰ هزار متر این بازار تاکنون مرمت و یا بازسازی صورت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی استان یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های این بازار را تاریکه بازار عنوان کرد و گفت: تاریکه بازار در محله تاریخی فیض آباد شهر کرمانشاه واقع شده و قدمت آن مربوط به دوره زندیه است و پس از آن بخش‌های دیگر بازار سنتی کرمانشاه شکل گرفته است.

وی باتاکید بر نیاز ضروری این بخش از بازار به مرمت، عنوان کرد: آخرین مرحله مرمت‌های صورت گرفته دراین راسته بازار مربوط به اوایل دهه ۸۰ است و پس از آن مرمت خاصی روی آن صورت نگرفته است.

خانی تاکید کرد: در حال حاضر هم به دلیل شدت فرسودگی ها، مرمت روی این بنا جوابگو نیست و باید به مانند بازار توپخانه و آهنگر‌ها دوباره آن را کامل بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه بازسازی این بازار در دستور کار است، اعلام کرد: باتوجه به اینکه تاکنون اعتباری برای بازسازی این بازار تخصیص پیدا نکرده، نتوانسته ایم کار مستندنگاری، مطالعات و نقشه برداری آن را انجام دهیم که به محض تحقق آن، کار بازسازی بازار آغاز خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.