سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماز جمعه پایگاهی برای تقویت مسائل عبادی،سیاسی و اجتماعی

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: نماز جمعه اعتماد عمومی به نظام و حاکمیت را افزایش می‌دهد و حضور جدی اقشار مختلف مردم در نماز جمعه گویای این مدعاست.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در نشست فرهنگ عمومی استان گفت: همه ما پای نظام، انقلاب و حاکمیت دینی هستیم؛ اما در این راستا ضرورت دارد تکالیف و وظایف همه نهاد‌ها در خصوص موضوعات فرهنگی مشخص شود.

او  گفت: نماز جمعه میعادگاه و محل وعده و منبری برای تأثیرگذاری اخلاقی و اعتقادی است.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه می‌بایست همه مسئولان در نماز جمعه حضور پررنگ داشته باشند گفت: لازم است همه مجموعه‌ها پای‌کار بیایند و به‌طورجدی به نماز جمعه اهمیت دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: خطیب نماز جمعه به دنبال وحدت و همدلی است؛ به همین دلیل هم اگر افراد و مسئولان را مورد نقد قرار می‌دهد درعین‌حال از فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند آن‌ها در همه حوزه‌ها نیز تقدیر و تشکر می‌کند. وی تصریح کرد: نماز جمعه اعتماد عمومی را به نظام و حاکمیت افزایش می‌دهد و حضور جدی مردم در نماز جمعه گویای این مدعاست؛ چراکه نماز جمعه در کنار کارکرد‌های دیگر، به‌عنوان میزی برای مواضع حاکمیت هم موردتوجه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که آنچه ولایت در طول هفته بیان می‌کنند، توسط ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تشریح شود تا گفتمان رهبری و ولایت بیش‌ازپیش در جامعه ترویج و تبیین شود.

 او  ابلاغ سند وقف به همه ادارات، فعال شدن شورای نظارت بر نام‌گذاری امکان، فضاسازی محیط شهری به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه نماز جمعه توسط شهرداری و پوشش خبری و تصویری توسط صداوسیما و اجرای طرح مطالعاتی نماز جمعه را از اهم مصوبات نام برد.

گفتنی است، در این نشست با قدردانی از زحمات ۱۲ ساله هاشم شیرازیان به‌عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حبیب پاک‌دامن به‌عنوان مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان معارفه شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.