سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار لیتر دوغ غیر قابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد طی بازدید یک روزه از واحد‌های تهیه و توزیع مواد غذایی موفق به کشف و ضبط ۲ تن دوغ غیر بهداشتی شدند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: کارشناسان بهداشت محیط در راستای اجرای طرح‌تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۲ هزار لیتر دوغ غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

سوران ارمی گفت: ارزش ریالی این مقدار دوغ توقیف شده بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال بود که به زودی با کسب مجوز از مراجع قضایی امحا می‌شود.

وی گفت: این محموله توقیف شده به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بودند و در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند؛ و فروشنده گان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: نگهداری و توزیع نوشیدنی‌ها به ویژه مواد لبنی باید در شرایط خاص صورت گیرد و فروش این مواد غذایی بدون در نظرگرفتن شرایط سرمای مورد نیاز برای این نوع محصولات ممنوع می‌باشد.

ارمی افزود: بازدید از واحد‌های صنفی توسط نیرو‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای هر روز به غیر از روز‌های تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با حضور ۲۰ بازرس در قالب تیم‌های ۲ نفره انجام می‌شود.

وی افزود: در جریان اجرای این بازدید‌ها از تمام مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و واحد‌های صنفی بازدید به عمل می‌آید.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط و کار مهاباد تماس بگیرند و موارد تخلف را اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.