سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

صنایع و معادن باید در مسیر تقویت ورزش گام بردارند

استاندار کردستان گفت:صنایع، معادن و واحد‌های تولیدی باید در مسیر تقویت ورزش قدم بگذارند لذا باید آن‌ها را تقویت کنیم تا بتوانند به عرصه تامین مالی حوزه ورزش ورود کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جشنواره رسم جوانمردی که به منظور تجلیل از مدال‌آوران، ورزشکاران، مربیان و داوران کردستانی حاضر در رقابت‌های جهانی، آسیایی و بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: خوشایند نیست که کردستان را محروم خطاب کنند و از روی ترحم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان ورزشکاران و نام‌آوران را سندی بر این مدعا دانست و گفت: در گذشته برخی رشته‌های ورزشی شرایط بهتری داشتند که باید آن‌ها را احیا کنیم و امروز در برخی رشته‌ها شاهد ظهور پدیده‌هایی هستیم که باید از آن‌ها حمایت کنیم.

او می گوید: حمایت از ورزش نیازمند تامین مالی است و این مهم با حرف، شعار و سخنرانی اتفاق نمی‌افتد.

زارعی کوشا با اشاره به محدودیت‌های منابع دولتی گفت: باید به فکر تامین این منابع از طریق بخش خصوصی باشیم.

استاندار کردستان گفت: صنایع، معادن و واحد‌های تولیدی ما باید به این مسیر قدم بگذارند لذا باید آن‌ها را تقویت کنیم تا بتوانند به عرصه تامین مالی حوزه ورزش ورود کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور به استان، ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی برای ایجاد و تقویت صنایع تصویب شده است، گفت: در این مصوبات بر جلوگیری از خام فروشی معادن و حرکت به سمت ایجاد ارزش افزوده تاکید شده و در حوزه کشاورزی نیز باید به سمت صنایع تبدیلی برویم، واگر این موارد محقق شود بخش ورزش هم تقویت خواهد شد.

او گفت: در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در مورد اقتصاد ورزش بحث و قرار شد در مقابل قدم‌هایی که ما برای حوزه اقتصادی استان برمیداریم آن‌ها نیز از حوزه ورزش حمایت کنند.

زارعی‌کوشا در پایان از افتخارآفرینی‌ها و اخبار خوب و مستمر حوزه ورزش استان تقدیر کرد و گفت: معتقدیم کردستان باید به انحاء مختلف سر تیتر اخبار و رسانه‌های منطقه و حتی جهان باشد و در همین راستا هفته آینده میزبان سفیران یونسکو ۱۳ کشور برگزار کننده نوروز هستیم تا سنندج رسما به عنوان پایتخت نوروز جهان معرفی شود.

استاندار کردستان گفت: همه این تلاش‌ها برای این است که بگوییم کردستان اگرچه به برخی دلایل، محروم مانده، اما نه تنها محروم نیست بلکه استانی مستعد است.

گفتنی است، در این مراسم از ۴۲ نفر افتخارآفرین حوزه ورزش کردستان که در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی خوش درخشیده‌اند و نیز از خانواده معظم ۵ شهید سرافراز استان تقدیر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.