سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

استمرار ثبات قیمت میوه در بازار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی میوه در فصل تابستان، پیش بینی می شود که ثبات قیمت در بازار استمرار یابد.

آقای اسداله کارگر گفت: با توجه به تنوع میوه در فصل تابستان، کمبودی در عرضه نداریم و نوسان خاصی در بازار میوه متصور نیستیم.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: گرچه امسال قیمت میوه تحت تاثیر تورم و افزایش هزینه تولید، نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، اما به سبب فساد پذیری، امکان دپو شدن وجود ندارد.

به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو آلبالو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، آلو شابلون ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، آلو قطره طلا ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، انگور رطبی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور یاقوتی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان و توت فرنگی ۳۵ تا ۷۵ هزار تومان است.

محصول قیمت هرکیلوگرم
آلبالو رسمی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
آلو شابلون ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان
آلوقطره طلا ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان
انگور عسگری ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
انگور یاقوتی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
توت فرنگی ۳۵ تا ۷۵ هزار تومان
خیار بوته ای ۷ تا ۱۴ هزار تومان
خیار گلخانه  ۷ تا ۱۳ هزار تومان

آقای کارگر می‌گوید: هم اکنون هر کیلو زردآلو با نرخ ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، سیب گلاب ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۵۰ تا ۹۰ هزار تومان، گیلاس صورتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، هلو ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، خیار بوته ای ۷ تا ۱۴ هزار تومان، خیار گلخانه ۷ تا ۱۳ هزار تومان، جانا ۶ تا ۱۰ هزار تومان، هندوانه ۵ تا ۷ هزار تومان، خربزه ۶ تا ۱۴ هزار تومان و طالبی ۶ تا ۱۰ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

محصول قیمت هرکیلوگرم
زردآلو ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان
سیب گلاب ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان
شلیل شبرنگ ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان
گیلاس تکدانه ۵۰ تا ۹۰ هزار تومان
گیلاس صورتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان
هلو ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
موز ۲۷ تا ۳۴ هزار تومان
خربزه ۶ تا ۱۴ هزار تومان
هندوانه ۵ تا ۷ هزار تومان
طالبی ۶ تا ۱۰ هزار تومان
جانا ۶ تا ۱۰ هزارتومان

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو آلوقطره طلا ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، آلو شابلون ۳۰ تا ۵۵ هزار تومان، انگور یاقوتی ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان، انگور عسگری ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان،توت فرنگی ۵۰ تا ۹۰ هزار تومان، خیار ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، زردآلو ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، سیب گلاب ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، گیلاس صورتی ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان و موز ۳۸ تا ۵۰ هزار تومان است.

بنابر گفته مسئولان اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی، در شرایط کنونی میوه ارزانترین کالا در سبد مصرفی خانوار است که در فصل تابستان بدلیل تنوع نازلترین قیمت را دارد و همواره پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.