سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار سومین رویداد منطقه‌ای چوب

سومین رویداد منطقه‌ای چوب روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه به مدت چهار روز با حضور جمعی از هنرمندان کشورمان در محوطه تاریخی بیستون آغاز به کار کرد.

نماینده سازمان جهانی چوب در ایران گفت : در رویداد منطقه ای چوب ۴۰ نفر از هنرمندان استان‌های کشورمان حضور دارند که ۳۰ نفر آن‌ها از استان کرمانشاه هستند.

علیرضا باوندپور گفت : قرار است در این رویداد ۱۲ اثر هنری چوب خلق شود که ۲ اثر آن مربوط به هنرمندان استان کرمانشاه است.

 ۲ دوره قبلی این رویداد در محوطه تاریخی طاق بستان برگزار شد که به دلیل شیوع کرونا فقط هنرمندان استان کرمانشاه در آن حضور داشتند.

قرار است از این رویداد فیلمی مستند تهیه شود و علاقه‌مندان به این هنر آن را از روی سایت سایت جهانی چوب ملاحظه کنند.

 سیاست روز جهانی چوب حمایت از محیط زیست است روز جهانی چوب یک برنامه محیط زیستی است که هر سال ۲۱ مارچ برگزار می‌شود. امسال قرار است در توکیو برگزار شود که امیدواریم نماینده‌ای از ایران در این جشنواره حضور داشته باشد.

ایران شانزدهمین کشور در دنیا است که نماینده روز جهانی چوب شده ایم. از سال ۲۰۲۰ که این مجوز اخذ شده برای اولین بار با ۱۵ هنرمند جشنواره را در طاقبستان اجرا کردیم.

هر سال روز جهانی چوب یک زمینه «تم» انتخاب می‌شود که تم پارسال «چوب و دی اکسید کربن» بود. تمی که امسال انتخاب شده «دوستی با درخت» که یک تم کاملا محیط زیستی است که به لطف میراث فرهنگی در محوطه تاریخی بیستون اجرا شده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.