سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش‌سوزی به پایتخت یونان نزدیک می‌شود + تصاویر

در پی نزدیک شدن آتش سوزی به پایتخت یونان در چند منطقه خانه‌ها و یک بیمارستان تخلیه شده و تردد در برخی جاده‌ها ممنوع شده است.

آتش سوزی در یونان در منطقه کوهستانی «پنتلی» در نزدیکی «آتن» شعله ور شده و مقامات این کشور دستور تخلیه حداقل چهار منطقه و یک بیمارستان را صادر کرده اند.

به گزارش رویترز، این آتش‌سوزی در ۲۷ کیلومتری پایتخت رخ داده و شعله‌های آن از فاصله ۵۰ کیلومتری قابل مشاهده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند که آتش سوزی حداقل یک خانه را سوزانده، اما آتش نشانی هنوز این اطلاعات را تایید نکرده است. سازمان آتش نشانی همچنین اعلام کرد گزارشی از مصدومیت داده نشده است.

مقامات دستور تخلیه چهار منطقه «درافی»، «آنتوسا»، «دیونی» و «داساماری» را صادر کردند. آن‌ها همچنین به ساکنان مناطق بیشتری توصیه کردند که برای تخلیه آماده شوند. حدود ۴۲۰ آتش نشان و بیش از ۲۴ بالگرد و هواپیما در تلاش برای مهار آتش بودند، اما به دلایل ایمنی مجبور به توقف عملیات در شب شدند. رصدخانه ملی آتن و یک بیمارستان برای احتیاط تخلیه شدند. تردد در جاده‌های منتهی به منطقه «پنتلی» متوقف شده و پلیس به ساکنان کمک می‌کند تا از مناطق آتش گرفته خارج شوند.

یانیس آرتوپیوس، سخنگوی سازمان آتش نشانی در بیانیه‌ای گفت: «امروز روز سختی است. ما در اوج فصل آتش سوزی هستیم و شرایط فعلی باعث می‌شود آتش سوزی سریع‌تر گسترش یابد».

سال گذشته، آتش‌سوزی‌های جنگلی حدود ۳۰۰ هزار هکتار از جنگل‌ها را در بخش‌های مختلف یونان نابود کرد. موج گرما در اروپا سبب آتش‌سوزی در جنگل‌های فرانسه، اسپانیا و پرتغال شده است. کارشناسان این وضعیت را به تغییرات اقلیمی در جهان نسبت می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.